به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۲۹۰۰۸۹

یکی از تغییرات تروریست‌های طالبان؛ از جنایاتشان فیلمبرداری نشود!

یکی از تغییرات تروریست‌های طالبان؛ از جنایاتشان فیلمبرداری نشود!
گروه بین‌الملل: این ویدیو را یک شهروند افغان - استرالیایی منتشر کرده که او را با سر و صورت خونین در مقابل میدان هوایی کابل نشان می‌دهد. او در این ویدیو می‌کوشد به زبان انگلیسی وضعیت میدان و برخورد طالبان با مردم را نشان دهد که با حمله افراد طالبان روبرو می‌شود و به انگلیسی می‌گوید: "من استرالیایی‌ام، من افغان نیستم که مرا می‌زنی". یک عضو دیگر طالبان به طرف موبایل این شهروند حمله می‌کند و می‌گوید "پاک کن، پاک کن". ویدیو با حمله فرد مسلح طالب قطع می‌شود.
...
* ظاهرا یکی از نادر تغییرات گروه تروریستی طالبان «به گفته برخی مقامات و نمایندگان مجلس در ایران، جنبش اصیل منطقه!» این است که یاد گرفته‌اند‌ اجازه ندهند کسی از جنایاتشان فیلمبرداری بکند!  

بایدن و دموکرات‌ها آنجلینا جولی را هم شرمسار کردند؛ از آمریکایی بودنم شرمسارم

این بازیگر در مطلبی که در نشریه تایم منتشر کرده ضمن ابراز نگرانی نسبت به شرایط مردم افغانستان نوشته است: گذشتن از ایده توافق صلح بین دولت افغانستان و طالبان و رها کردن متحدان در بدترین زمان ممکن، خیانت و شکستی است که نمی‌توان آن را درک کرد. این کار قرار نبود امری ساده باشد اما می‌شد به شکلی بهتر، شایسته‌تر و ایمن‌تر انجام شود. آنجلینا جولی در ادامه نوشته که ایالات متحده فاقد استراتژی برای نظارت و حمایت از زنان و جامعه مدنی در افغانستان است و او به عنوان یک آمریکایی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان شرمسار است.

دختر نجیب‌الله: طالبان همان طالبان است

هیله نجیب، دختر محمد نجیب‌الله، آخرین رئیس‌جمهور چپگرای افغانستان می‌گوید چگونه می‌توان باور داشت طالبی که از جبهه جنگ و از صحنه انفجار و انتحاری وارد کابل شده، تغییر کرده و اصلاح شده است. پدر هیله در اولین روزهای ورود طالبان به طرز فجیعی به دست این گروه تروریستی کشته و جسدش در یکی از میدانهای شهر کابل به دار آویخته شد!

تصویری از ازدحام جمعیت در بیرون فرودگاه کابل برای فرار از جهنم طالبان!


رییس‌جمهور تاجیکستان:
حکومت ظلم و جور «طالبان» را در افغانستان به رسمیت نمی‌شناسیم ‏

رییس‌جمهور تاجیکستان به وزیر خارجه پاکستان: حکومت ظلم و جور «طالبان» را در افغانستان به رسمیت نمی‌شناسیم. تاجیکستان قتل مردم و غارت خانه‌های مردم افغانستان به ویژه تاجیک‌ها، اوزبیک‌ها و سایر اقلیت‌ها را تقبیح می‌کند. طالبان در پی ایجاد حکومت همه شمول نه، بلکه به دنبال ایجاد امارت اسلامی اند و این جنگ طولانی داخلی را رقم خواهد زد.
* تاجیکستان نشان داده مرعوب نشده و خطر حکومت سلفی وهابی طالبان را بیش از دیگر همسایگان افغانستان درک کرده است.

آیا طالب بلوند دیده بودید؟

این چهره نه افغانستانی است نه پاکستانی پس اینها از کجا آمده‌اند؟
عکاس: حبیب صالح/ اخبار جبهه مقاومت افغانستان

⭕️هیئت مذاکره کننده طالبان وارد پنجشیر شد
به گزارش رسانه‌های افغانستان مفتی انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان تائید کرده که هیئتی از این گروه برای مذاکره و گفت‌وگو با احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر علیه طالبان و شماری از شخصیت‌های سیاسی دیگر به ولایت پنجشیر در شمال افغانستان رفته‌ است. وی با بیان اینکه رایزنی‌ها میان دو طرف به صورت جدی ادامه داشته گفت که مسئله پنجشیر از راه مسالمت آمیز حل خواهد شد. فهیم دشتی، مسئول رسانه‌‌ای نیروهای مقاومت مردمی در پنجشیر روز گذشته به آناتولی اظهار داشت: «ما عمیقا باور داریم که می‌توان مسائل از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل‌وفصل کرد؛ مذاکرات معناداری که آینده مردم افغانستان را تامین و‌ تحقق عدالت اجتماعی را تضمین کند. باید دولتی فراگیر و مورد قبول تمام طرف‌ها و اقوام و احزاب در افغانستان حاکم شود و با دنیا روابط حسنه داشته باشد». این در حالی است که احمد مسعود که فرماندهی نیرو‌های مخالف طالبان را در ولایت پنجشیر بر عهده دارد، طی ویدئویی که اخیرا منتشر شده گفته است: به قیمت جانمان از افغانستان حمایت می‌کنیم. اگر طالبان به پنجشیر حمله کند به هیچ وجه این ولایت را تنها نخواهم گذاشت. در همین حال امرالله صالح،‌ معاون رئيس جمهور سابق افغانستان نیز در حساب توئيتر خود اعلام کرد: «طالبان اجازه نمی‌دهند مواد غذایی و سوخت وارد دره اندراب ولایت بغلان شود. وضعیت بشردوستانه وخیم است. هزاران زن و کودک به کوه‌ها فرار کرده‌اند. از دو روز گذشته طالبان کودکان و سالمندان را می‌ربایند و از آنها به عنوان سپر برای جابجایی یا جستجوی خانه به خانه استفاده می‌کنند»
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها