به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۹۰۳۴۹

آیا ربات‌ها باعث نابودی بشر می‌شوند؟

آیا ربات‌ها باعث نابودی بشر می‌شوند؟
گروه علمی:یک متخصص رباتیک با انتشار ویدئویی از ربات‌ها، جایگاه این دستگاه‌ها در زندگی افراد را نشان داد.هنگامی‌ که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است برایتان سوال  شود که آیا روزی ربات‌ها می‌توانند باعث سرنگونی بشریت شوند؟ در ادامه این مطلب پاسخ  سوال خود را خواهید گرفت.

بوستون داینامیکس به تازگی ویدئویی از ربات شگفت انگیز انسان‌نما  خود که می‌تواند اجرا، پرش و حتی برگشتن از سکو‌ها را انجام دهد، به اشتراک گذاشته است. این ربات توانست با اجرای یک دوره پیچیده شبیه‌سازی پارکور، این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد. این ورزش برای بهترین ورزشکاران از نظر جسمانی بسیار چالش برانگیز است .گفتنی است ورزش پارکور برای ربات‌هایی طراحی شده که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. ناگفته نماند که طراحی یک ربات چابک مانند انسان و تقلید از حرکت و رفتار او  یک کار بزرگ و سخت است.به همین علت  اطلس را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین روبات‌هایی دانست که تا به حال ساخته شده است.

براساس گزارش‌ها سازندگان اطلس برای حوادثی که ممکن است برای ربات به وجود بیاید؛ آماده هستند. یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در رباتیک و آزمایش‌های رباتیک آمادگی انسان در برابر خوادثی است که برای ربات‌ها ایجاد می‌شود. در ادامه این مطلب حرکات اطلس را مشاهده می‌کنید و متوجه خواهید شد که این ربات تا چه اندازه‌ایی به انسان شبیه است. البته این ربات به علت خارج شدن از پلتفرم خود آسیب دیده و بی اختیار می‌خندند، این رفتار اطلس ممکن است شما را آزرده خاطر کند اما این آسیب‌ها باعث می‌شود ربات تواناتر شود. گفتنی است، پس از هر آسیب تیمی از تکنسین‌ها معمولاً با یک جرثقیل کوچک اطلس را از زمین برداشته و برای تعمیرات آن را به آزمایشگاه می‌برند. 
برچسب ها: ربات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها