به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۲۹۱۴۷۱

انعطاف راه آهن آلمان در برابر لوکوموتیورانان

انعطاف راه آهن آلمان در برابر لوکوموتیورانان
گروه بین الملل: راه آهن آلمان اندکی پیش از آغاز دور جدید اعتصاب لوکوموتیورانان کمی عقب‌نشینی کرده و پیشنهاد جدیدی ارائه کرده است. مطابق پیشنهاد جدید دوره اعتبار توافق بر سر افزایش دستمزد از ۴۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش می‌یابد.
راه آهن آلمان برای خاتمه دادن به مناقشه با اتحادیه لوکوموتیورانان DGL اعلام آمادگی کرد که به هر یک از شاغلان "مساعده کرونایی" یک‌باره تا سقف ۶۰۰ یورو پرداخت و دوره اعتبار توافق بر سر افزایش دستمزد را به ۳۶ ماه کاهش دهد.
این موضوع را مارتین زایلر، رئیس هیئت مدیره منابع انسانی راه آهن روز چهارشنبه، اول سپتامبر اعلام کرد. پیش از این، دوره توافق ۴۰ ماه عنوان شد و برای مساعده کرونایی سقفی اعلام نشده بود.
این دوره زمانی به این معنی است که توافق‌های انجام شده در آن اعتبار دارند و شاغلان نمی‌توانند بدون روی دادن اتفاق خاص و غیر منتظره‌ای دوباره تقاضای افزایش دستمزد کنند و برای به کرسی نشاندن آن از ابزارهای پیش‌بینی شده مانند اعتصاب استفاده کنند.
زایلر می‌گوید راه آهن همچنین با افزایش حقوق‌ها به میزان ۲/ ۳ درصد موافقت کرده و این همان چیزی است که اتحادیه خواستار آن بوده است.
به گزارش "تاگس‌شاو"، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان، این مدیر ارشد راه آهن تاکید کرده است که با این پیشنهادها دیگر هیچ دلیلی برای آغاز اعتصابی که حدود یک هفته طول می‌کشد وجود ندارد.
پیش از آغاز دومین دور اعتصاب‌ها در هفته گذشته راه آهن برای پرداخت یک مساعده کرونایی اعلام آمادگی کرد تا جلوی اعتصاب را بگیرد اما سقفی برای آن مشخص نکرده بود.
اعتصابی طولانی در راه است؟
کلاوس وزلزسکی، رئیس اتحادیه لوکوموتیورانان هفته گذشته از این که راه آهن سقفی برای کمک‌های کرونایی مشخص نکرده به شدت انتقاد کرد. ۶۰۰ یورویی که اکنون پیشنهاد شده همان میزانی است که اتحادیه صنفی درخواست کرده بود.
با این همه پیشنهاد راه آهن در مورد دوره زمانی توافق بر سر دستمزد هنوز با درخواست لوکوموتیورانان فاصله زیادی دارد زیرا آنها خواستار کاهش آن به ۲۸ ماه بوده‌اند.
اتحادیه لوکوموتیواران آلمان تا کنون به پیشنهادهای جدید کارفرما پاسخی نداده است. در همین حال دور سوم اعتصاب ساعت پنج عصر چهارشنبه با توقف حرکت قطارهای حمل و نقل آغاز شد.
دور سوم اعتصاب قرار است بیش از پنج روز طول بکشد. در دو دور قبلی که توقف حرکت قطارها به مراتب کمتر طول کشید، ایستگاه‌های راه آهن با ازدحام شدید روبرو شدند. تا شامگاه چهارشنبه هنوز مشخص نشده که لوکوموتیورانان با راه آهن به توافق می‌رسند یا خیر.
اعتصاب لوکوموتیورانان قطارهای مسافربری مطابق اعلام اتحادیه تا سه‌شنبه آینده ادامه خواهد یافت و اگر توافقی بین دو طرف حاصل نشود طولانی‌ترین اعتصاب در مناقشه‌های اخیر خواهد بود.
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها