به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۹۱۴۷۹

محاکمه دو شهروند سوئد در تهران

محاکمه دو شهروند سوئد در تهران
گروه جامعه: نخستین جلسه رسیدگی به پرونده دو شهروند سوئدی متهم به قاچاق مواد مخدر دردادگاه انقلاب تهران آغاز شد. اتهام این دو نفر حمل نزدیک به ۱۰ کیلو شیره تریاک و ۲۱ هزار قرص ترامادول اعلام شده است.
ارگان خبری قوه قضائیه نام این دو متهم را "استفان کوین گیلبرت" و "سیمون کاسپر براون" اعلام کرد. خبر بازداشت این دو شهروند سوئد ۱۱ تیرماه سال پیش منتشر شد.
به نوشته میزان کوین گیلبرت متهم به حمل ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم شیره تریاک و سیمون کاسپربراون متهم به حمل ۲۱ هزار قرص ترامادول هستند.خبرگزاری تسنیم سال پیش با انتشار خبر بازداشت این دو نفر نوشته بود، در پی "عملیاتی پیچیده" تعدادی از اعضای اصلی یک باند بین‌المللی مواد مخدر دستگیر شدند که دو شهروند سوئد هم در میان آنها هستند.
استفان کوین پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم در پاسخ به پرسش قاضی دادگاه گفته است، او در پوشش توریست به ایران سفر کرده و از سوی یک ایرانی‌تبار "اجیر شده" که در ازای دریافت پول یک محموله نزدیک به ۱۰ کیلویی شیره تریاک را به سوئد منتقل کند. نماینده دادستان می‌گوید، اظهارات این متهم متناقض است زیرا در بازپرسی‌ها گفته مواد مخدر را از کسی تحویل گرفته اما در دادگاه از خرید آنها می‌گوید.وکیل متهم در توضیح این تناقض‌ها گفته است: «موکل من، بیمار روانی است که مدارک پزشکی آن نیز موجود است و من نیز لایحه دفاعیه مبسوطی را در خصوص اتهام موکلم تنظیم کرده‌ام و به محضر دادگاه محترم ارائه می‌دهم؛ قاعدتاً در این زمینه باندی فعال است و موکل من اجیر شده بود.»
سیمون کاسپربراون در نخستین جلسه محاکمه‌اش انگیزه تهیه و حمل ۲۱ هزار قرض ترامادول را "مصرف شخصی" و کسب درآمد عنوان کرد. وکیل این متهم اعتیاد موکلش را تائید کرده است.
پس از قرائت کیفرخواست و اولین اظهارات متهمان در دادگاه، ادامه رسیدگی به این پرونده به نشست بعدی موکول شد اما تاریخ برگزاری آن مشخص نشده است.

 
برچسب ها: دادگاه‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها