به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۲۹۰۳۰۹
توسط دادگاه عالی آمریکا

بایدن ملزم به احیای سیاست مهاجرتی ترامپ شد

گروه بین‌الملل: خبرگزاری رویترز از رد درخواست دولت بایدن توسط دادگاه عالی آمریکا برای لغو سیاست مهاجرتی ترامپ خبر داد و نوشت: رئیس جمهوری دموکرات به موجب تصمیم دادگاه ملزم به احیای آن شده است.
بایدن ملزم به احیای سیاست مهاجرتی ترامپ شد
دادگاه عالی آمریکا تلاش «جو بایدن» برای لغو سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا که هزاران پناهجو را مجبور به ماندن در مکزیک کرده بود، رد کرد. دادگاه با مخالفت سه قاضی لیبرال، تلاش دولت بایدن برای جلوگیری از حکم قاضی مستقر در تگزاس مبنی بر احیای سیاست ترامپ تحت عنوان "برنامه پروتکل های حمایت از مهاجران" (MPP) که به عنوان سیاست "در مکزیک بمانید" هم شناخته می شود را رد کرد. به موجب این برنامه هرگونه مهاجر غیرقانونی که از مکزیک وارد مرزهای آمریکا شود باید به کشور اصلی خود بازگردانده شود.
اکثریت قضات این دادگاه محافظه کار هستند و سه تن از آنها در زمان ریاست جمهوری ترامپ منصوب شده اند. در این تصمیم دادگاه به حکم سال ۲۰۲۰ اشاره شد که در آن هدف ترامپ خنثی سازی برنامه باراک اوباما بود که از اخراج صدها هزار مهاجر جلوگیری می کرد.  
بایدن که از زمان روی کار آمدن در ژانویه (بهمن ۹۹) به دنبال تغییر بسیاری از سیاست های سختگیرانه ترامپ درباره مهاجرت بود، برنامه پروتکل های حمایت از مهاجران را لغو کرد. اما دو ایالت تگزاس و میسوری که تحت کنترل جمهوری خواهان قرار دارند، این اقدام رئیس جمهوری دموکرات را به چالش کشیدند. دولت بایدن پس از تصمیم «متیو کاکسماریک» قاضی منطقه شمال تگزاس مبنی بر احیای سیاست ترامپ به دادگاه عالی مراجعه کرد، اما پنجمین دادگاه تجدید نظر ایالات متحده مستقر در نیواورلئانز هم در ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) درخواست دولت برای لغو این برنامه را رد کرد. دموکرات ها و حامیان مهاجرت از منتقدان برنامه پروتکل های حمایت از مهاجران بوده و معتقد هستند این سیاست در شهرهای مرزی برای مهاجرانی عمدتا اهل آمریکای مرکزی شرایط خطرناکی را فراهم کرده است. اما دولت ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید از "بحران امنیتی و بشردوستانه" در امتداد مرز آمریکا و مکزیک نام برد و اجازه نداد مهاجران متقاضی پناهندگی به دلیل ترس از آزار و اذیت در کشورهای خود، پیش از جلسات دادگاه های مهاجرت وارد ایالات متحده شوند. «عمر جادوات» وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا که در دولت قبلی سیاست ترامپ را به چالش کشید، در واکنش به دستور دادگاه عالی گفت که دولت بایدن باید تمام مراحل موجود را برای پایان دادن به کامل این برنامه غیرقانونی انجام دهد. گزارش ها حاکی از آن است که دستگیری مهاجرانی که در حال عبور از مرز جنوبی آمریکا هستند در ماه های اخیر به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسیده است؛ موضوعی که جمهوری خواهان مقصر آن را لغو سیاست های مهاجرتی ترامپ از سوی بایدن می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها