به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۹۴۴۱۸
مجمع تشخیص FATF را از حالت مسکوت خارج کند

با لجبازی با دنیا نمی‌توان مملکت اداره کرد

گروه سیاسی: نماینده تبریز در مجلس در رابطه با سرنوشت قانون اقدام راهبردی مجلس پس از توافق میان تهران و آژانس بیان کرد: شورای امنیت باید تصمیم نهایی و کلان را براساس مصلحت مملکت اخذ کند، با لجبازی با دنیا نمی توان مملکت اداره کرد.
با لجبازی با دنیا نمی‌توان مملکت اداره کرد
مسعود پزشکیان، در رابطه با "بیانیه  ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی" گفت: حاکمیت برای کسب موفقیت باید مشکلات خود را با دنیا و کشورهای منطقه حل کند در غیر این صورت امکان رفع مشکلات وجود ندارد. متاسفانه مخالفت هایی که با دولت روحانی در مسئله مذاکرات و همکاری ایران و آژانس صورت گرفت یک رقابت سیاسی بود و مصلحت مملکت در آن نادیده گرفته شد. باید خیلی زودتر از این مشکلات کشور را حل می‌کردیم. او در ادامه گفت: در دولت روحانی عده ای نمی خواستند رقیب شان به مصالحه برسد، اکنون موافقند و در صدد مصالحه برآمدند خیلی خوب است این کار را انجام دهند ولی حتما انجام دهند. باید کاری کرد تا مشکلات ارتباطی، اقتصادی و گفت و گو با دنیا را حل کنیم و گرنه اوضاع مملکت روز به روز بدتر خواهد شد. باید با دنیا و منطقه و خودمان مسائل را حل کنیم ما با خودمان هم مشکل داریم. نمی شود با همه دعوا کنیم و بعد بگوییم مشکل اشتغال را چگونه می توان حل کرد، نمی شود سرمایه گذار داخلی را فراری داد و بعد بگوییم چگونه می توان سرمایه گذار جذب کرد تناقض دارد، شدنی نیست. 

پزشکیان در رابطه با سرنوشت قانون اقدام راهبردی مجلس پس از توافق میان  تهران و آژانس بیان کرد: شورای امنیت باید تصمیم نهایی و کلان را براساس مصلحت مملکت اخذ کند، با لجبازی با دنیا نمی توان مملکت اداره کرد. وقتی در سطح کلان نظام به تفاهم برسند، نمایندگان هم از قانون خود کوتاه خواهند آمد. او در خصوص فشار برخی نمایندگان برای انتخاب استانداران مطلوبشان گفت: وزارت کشور از نمایندگان درخواست کرد تا چند کاندیدا را برای استانداری معرفی کنند و در همین جهت نمایندگان عده ای را به وزارت کشور معرفی کردند، من این روش را قبول ندارم. روش درستی نیست، زیرا در راستای همین درخواست، نمایندگان می خواهند تا آدم های خودشان برای استانداری ها انتخاب شوند. مشکل دو طرفه است وزارت کشور نباید چنین درخواستی را از نمایندگان مطرح می کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در رابطه با تسریع در روند واکسیناسیون بانتیجه مطلوب گفت: من همان روز اول که کرونا از قم شیوع پیدا کرد، پیشنهاد دادم تا حکومت نظامی در قم ایجاد شود و قرنطینه عمومی ایجاد شود. این توصیه ها تا قبل از آغاز واکسیناسیون بود اما امروز در شرایطی که واکسن وارد کشور شده است  باید به  سرعت همه را واکسینه کنند و البته باید قرنطینه ها در کنار واکسیناسیون اجرایی شود مانند چین و استرالیا. چهارچوب های علمی را رعایت نکردیم و بسیاری از خانواده ها را داغدار کردیم. او در پایان در خصوص سرنوشت FATF مطرح کرد: باید مجمع تشخیص FATF را از حالت مسکوت خارج کند و در رابطه با آن تصمیم بگیرد زیرا در غیر این صورت هزینه تولید و تجارت را بسیار بالا میبرند، دور زدن تحریم ها هزینه دارد.
مرجع : برنا
برچسب ها: مسعود پزشكیان

۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۱
دکتر پزشکیان تنها ناینده واقع بین مجلس (377014)
۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۲۰:۱۹
خدا این تک وتوک آ دمهارا برای مملکت حفظ فرماید (377026)
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۸:۵۷
خدا همشان را نابود کنه چون برای حفظ جایگاه خود فقط مشغول چاپلوسی و پاچه خواری بودند و جرات بیان واقعیت را نداشتند الان که از قدرت کنار گذاشته شده اند حرف میزنند خدا لعنتشان کنه (377058)
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۲۳:۱۵
بهتون افتخار میکنم (377068)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها