به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۹۴۹۴۲

ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان

ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان
گروه جامعه: سامانه سلامت برای تزریق واکسن کرونا به متولدان سال ۱۳۸۳ باز شد. این در حالی است که در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان تناقض‌هایی در گفته‌های مسئولان وجود دارد. هم اکنون متولدین سال ۱۳۸۳ (۱۷ ساله‌ها) با مراجعه به مراکز تجمیع واکسیناسیون می‌توانند واکسن بزنند.
 
ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان
در این میان در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان تناقض‌هایی در گفته‌های مسئولان وجود دارد.بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل بازگشایی مدارس، گفت: در این راستا و براساس مطالعات علمی، تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت و همچنین واکسن‌هایی که در کشور داریم، تایید شد که از امروز و در تمام مراکز کشور، دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شوند. همچنین در مرحله بعدی با مطالعات گسترده‌ای که انجام می شود، واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۲ سال را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به مراکز توصیه کرده‌ایم که واکسیناسیون دانش آموزان را در اولویت قرار دهند، افزود: بنابراین براساس مطالعاتی که انجام شده واکسن سینوفارم برای این گروه سنی تزریق می‌شود و این واکسن در اختیار همه مراکز نیز قرار داده شده است.
 
واکسن سینوفارم برای افراد زیر ۱۸ سال مجوز ندارد
این در حالی است که حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته است: واکسن کرونای سینوفارم برای افراد زیر ۱۸ سال تاکنون در سه کشور چین، امارات متحده عربی و بحرین مجوز مصرف اضطراری گرفته است و در ایران نیز اگر کمیته ملی واکسن مجوز بدهد و معاونت بهداشت وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند، این واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود.حال باید منتظر ماند و دید در نهایت در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان چه اتفاقی رخ می‌دهد.
....
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: سینوفارم کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها