به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۹۴۹۸۵

درگذشت اسطوره فوتبال انگلیس در 81 سالگی

گروه ورزشی: جیمی گریوز اسطوره فوتبال انگلیس و باشگاه های تاتنهام و چلسی امروز از دنیا رفت.
درگذشت اسطوره فوتبال انگلیس در 81 سالگی
 جیمی گریوز مهاجم سابق تیم ملی انگلیس و برترین گلزن تاریخ باشگاه تاتنهام در 81 سالگی درگذشت. گریوز قبل از حضور در تیم‌های فوتبال میلان، تاتنهام و وستهام، کار خود را با چلسی آغاز کرد.
او در 379 بازی برای تاتنهام 266 گل به ثمر رساند و با 37 گل در سال 1962 و 1963 رکورد بیشترین گل در یک فصل را برای اسپرز در اختیار دارد.
گریوز در تیم ملی انگلیس هم عملکردی فوق‌‌العاده داشت و طی تنها 57 بازی 44 گل به ثمر رساند. او بین برترین گلزنان تاریخ سه شیرها پس از بابی چارلتون، گری لینه‌کر و وین رونی در رتبه چهارم قرار دارد.
 

 
تاتنهام در بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت جیمی گریوز نوشت :« از شنیدن خبر درگذشت جیمی گریوز بزرگ به شدت ناراحت شدیم. او نه تنها رکورددار بیشترین گل زده باشگاه تاتنهام است بلکه بهترین مهاجمی بود که این کشور به خودش دیده بود. جیمی در ساعات اولیه امروز در خانه اش در سن 81 سالگی درگذشت. فوتبال دیگر هرگز کسی مثل او را نخواهد دید. همدردی خود را با همسر این بازیکن و 4 فرزندش اعلام می کنیم.»
 

 
جیمز پیتر گریوز معروف به "جیمی گریوز" متولد 20 فوریه 1940 میلادی، زمانی برترین گلزن تاریخ لیگ‌های اروپایی با 366 گل محسوب می شد. او همچنین رکورددار بیشترین تعداد هت‌تریک برای تیم ملی انگلیس با 6 هت‌تریک و بیشترین تعداد هت‌تریک برای چلسی با سیزده هت‌تریک است. او تنها فردی است که تا کنون موفق شده شش بار عنوان آقای گلی لیگ را کسب کند تا اسطوره ای فراموش نشدنی برای فوتبال دنیا به شمار آید.
 

 
شروع فوتبال حرفه ای او در سال 1955 و در حالی بود که استعداد ناب این بچه 15 ساله که مشغول بازی و تفریح با هم سن و سالانش بود، توسط استعداد یابان باشگاه چلسی کشف شد و در همان سال اولین قرارداد ورزشی رسمی خود را به امضا رساند و به تیم جوانان چلسی پیوست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها