به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۹۵۶۷۹
امروزه زنان اگر هنر کنند ۴ فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است

فرزند آوری بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود

فرزند آوری بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود
گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که  در اهواز انجام شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که تاریخ مطالعه می‌شود می‌بینیم کنار هر مرد موفق یک زن موفق قرار دارد؛ حضرت خدیجه(س) کنار حضرت محمد(ص)، حضرت فاطمه(س) کنار امیرالمومنین(ع) و وجود زینب کبری(س) در حادثه عاشورا نشان‌دهنده این واقعیت است.
 حجت الاسلام‌ سید محمدنبی موسوی‌فرد افزود: نقشی که زن در جامعه ایفا می‌کند بی‌بدیل است؛ مسئولیت تربیت فرزند در سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان بزرگوار است.
موسوی‌فرد با اشاره به تاثیر زن در ساخت جامعه و مرد، بیان کرد: در کتاب حماسه حسینی که نقش اهل بیت(ع) در عاشورا تبیین می‌شود، شاهد اثرگذاری بانوان در جامعه هستیم. به حادثه عاشورا نگاه کنیم نمونه‌های فراوان چنین زنانی را می‌بینیم.وی به نقش برجسته بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رسالت اولیه زنان، پرداختن به خانواده، تربیت فرزند و اثرگذاری بر همسر است.  هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در مدت اخیر تصریح کرد: آماری ارائه شده است مبنی بر اینکه در تهران از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که اگر صحت داشته باشد، آمار تکان‌دهنده‌ای است.
موسوی‌فرد افزود: در دوران پدران و مادران ما، زنان تحصیل نمی‌کردند و برخی مدرسه نیز نمی‌رفتند اما به محض اینکه پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تاسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته است، این بخش از پیکره خانواده نتوانسته است کانون خانواده را مستحکم کند.وی بیان کرد: بخشی از ناهنجاری و بزهکاری، مربوط به بانوان و بخشی مربوط به فرزندآوری است. در بخشی از ایران توجه ویژه‌ای به فرزندآوری می‌شود اما بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود. امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از عوامل این مساله، اشتغال بانوان است. نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب داریم اما یکی از عوامل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال زنان است زیرا فکر می‌کنند فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود.
وی افزود: یکی از دانشجویان زن به دلیل سختی درس می‌خواست جنین خود را سقط کند؛ البته یک نفر، ملاک و معیار نیست اما در این قسمت برجسته است که باید به این موضوع توجه شود.
موسوی‌فرد با بیان اینکه نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین در امور زنان کار فراوان است، گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم که آمار خیلی بالایی است و شاید از تهران بیشتر باشد و باید در این راستا برنامه ریزی شود تا بانوان به رسالت اصلی خود که تربیت جامعه اسلامی و انسانی است، بیشتر توجه کنند.وی بیان کرد: نگاه ما نگاه شهید مطهری است. تفاوت جامعه اسلامی و غیر اسلامی در حریم است. امیدوارم بستری فراهم شود که در انقلاب اسلامی، شاهد رشد و تعالی و رسیدن به قله رفیع باشیم.



 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۳
حاج آقا در ایالات متحده زنانی که ازدواج می کنند گاهی پنج شش فرزند می آورند و خوشحال هم هستند. چون اقتصاد محکمی دارند و می دانند بچه اگر لایق باشد در نخواهد ماند. شما به چه چیزی می نازی که توقع فرزندآوری بیشتر داری؟ (377184)
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۲:۰۰
تیتری که زدید به هیچ وجهی در هیچ کجای مطلب وجود ندارد.این یک توهین است (377185)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۲۲:۳۹
نمی دانم این بندگان خدا چقدر از مردم دورند و فکر می کنم فقط یک درصد کمی از جمعیت مملکت را که دور این ها پرسه می زنند می بینند، تو کجای کاری؟ چشمان خودتان را خوب بازکنید تا مردم با این حرف های شما نخندند و شما را مسخره نکنند. (377197)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها