به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۲۹۷۹۴۲

احتمال ابتلای مجدد به کرونا در واکسینه نشده‌ها

احتمال ابتلای مجدد به کرونا در واکسینه نشده‌ها
گروه علمی:تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده به احتمال زیاد مانند سرماخوردگی، مجددا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.در طول همه گیری کووید-۱۹، عدم قطعیت زیادی در مورد مدت زمان ایمنی بدن پس از آلوده شدن فرد واکسینه نشده به سارس-کوو-۲ وجود دارد.
 
اکنون تیمی از دانشمندان به رهبری هیئت علمی مدرسه بهداشت عمومی ییل و دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کردند حفاظت قوی به دنبال عفونت طبیعی کوتاه مدت است.جفری تاونسند، استاد آمار زیستی در دانشکده بهداشت عمومی ییل و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: عفونت مجدد می‌تواند به طور منطقی در سه ماه یا کمتر اتفاق بیفتد. بنابراین افرادی که به طور طبیعی آلوده شده‌اند باید واکسینه شوند. عفونت قبلی به تنهایی می‌تواند محافظت طولانی مدت بسیار کمی در برابر عفونت‌های بعدی ارائه دهد.

این مطالعه که در مجله The Lancet Microbe منتشر شد، اولین مطالعه‌ای است که احتمال عفونت مجدد در پی عفونت طبیعی و بدون واکسیناسیون را تعیین می‌کند.تاونسند و تیمش اطلاعات عفونی مجدد و ایمونولوژیکی شناخته شده از بستگان ویروسی نزدیک سارس-کوو-۲ را که باعث سرماخوردگی معمولی می‌شوند، همراه با داده‌های ایمونولوژیکی سارس-کووV-۱ و سندرم تنفسی خاورمیانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. با استفاده از اصول تکاملی، تیم توانست خطر عفونت مجدد کووید-۱۹ را در طول زمان مدل کند.

به گفته محققان، عفونت‌های مجدد حتی در مدت کوتاهی پس از بهبود رخ داده است و با کاهش مصونیت و ظهور انواع جدید سارس-کوو-۲، آن‌ها به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند.الکس دورنبورگ، استادیار بیوانفورماتیک و ژنومیکس در دانشگاه کارولینای شمالی در این باره می‌گوید: مطالعه ما هشدار می‌دهد باید بیشتر بر خطر عفونت مجدد در طول زمان تمرکز کنیم. با ظهور انواع جدید، پاسخ‌های ایمنی قبلی در مبارزه با ویروس کمتر موثر می‌شود. کسانی که به طور طبیعی در اوایل بیماری همه گیر آلوده شده بودند، به احتمال زیاد در آینده نزدیک مجددا آلوده خواهند شد.

مدل داده محور این تیم شباهت‌های قابل توجهی را با خطرات عفونت مجدد در طول زمان بین سارس-کوو-۲ و کروناویروس‌های بومی نشان می‌دهد.تاونسند می‌گوید: درست مانند سرماخوردگی‌های معمولی، از یک سال به سال دیگر ممکن است دوباره با همان ویروس آلوده شوید. تفاوت در این است که در طول ظهور آن در این همه گیری، کووید-۱۹ بسیار کشنده‌تر ثابت شده است.

تاونسند افزود: نشانه بارز دنیای مدرن تکامل تهدید‌های جدید برای سلامتی انسان است. زیست شناسی تکاملی که مبانی نظری این تجزیه و تحلیل‌ها را فراهم کرد، به طور سنتی یک رشته تاریخی محسوب می‌شود.
او گفت: با این حال یافته‌های ما نقش مهم آن در اطلاع رسانی در تصمیم گیری را برجسته می‌کند و یک گام مهم در جهت آگاهی قوی از چشم انداز‌های مقاومت ما در برابر عفونت مجدد سارس-کوو-۲ ارائه می‌دهد.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها