به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۹۹۲۸۶

دردسر کمبود تراشه اپل برای تولید آیفون

دردسر کمبود تراشه اپل  برای تولید آیفون
گروه علم و فناوری: سهام شرکت اپل بعد از گزارش‌ها درباره احتمال کاهش تولید آیفون ۱۳ به دلیل کمبود جهانی تراشه‌های کامپیوتری افت کرد.
انتظار می‌رفت اپل در سه ماه آخر سال جاری میلادی ۹۰ میلیون آیفون تولید کند اما بر اساس گزارش‌ها این شرکت به شرکایش گفته است که میزان تولید حدود ۱۰ میلیون واحد کمتر از پیش‌بینی خواهد بود. بعد از انتشار این گزارش‌ سهام اپل ۱/۲ درصد افت کرد.سهام تولیدکنندگان بزرگ تراشه‌های الکترونیک هم به دلیل ناکامی در تحویل کالا کاهش یافته است.
تولید میلیون‌ها کالا در صنایع مختلف به تراشه‌های کامپیوتری وابسته است و سازندگان نیمه‌هادی‌ها در سرتاسر جهان برای پاسخ به تقاضای بازار با مشکل روبرو هستند.سازندگان تلفن‌های همراه مانند اپل که از بزرگ‌ترین خریداران تراشه در جهان هستند، از کمبود این کالا به شدت آسیب دیده‌اند.صنایع دیگری مانند خودروسازی و سازندگان بازی‌های ویدیویی هم تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته‌اند.حدود شش ماه پیش موسسه‌ای که خودروسازان و قطعه‌سازان را در بازار آمریکا نمایندگی می‌کند، پیش‌بینی کرد که در نتیجه کمبود تراشه در آمریکا، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو کمتر فروخته خواهد شد.
اپل ماه سپتامبر ۲۰۲۱ مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ را به بازار عرضه کرد.تیم کوک، مدیرعامل اپل، سه ماه پیش به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود که کمبود ریزتراشه بر فروش آیفون و آیپد تاثیر منفی خواهد گذاشت.شرکت‌ سرمایه‌گذاری ودبوش برآورد کرده است که اگر تقاضا برای آیفون به همین شکل ادامه داشته باشد، اپل تا آخر سال جاری با کمبود بیش از پنج میلیون آیفون ۱۳ روبرو خواهد شد.با وجود این تحلیلگران ودبوش، کمبود تراشه را نگرانی جدی برای اپل نمی‌دانند و می‌گویند کاهش تولید در ابتدای سال ۲۰۲۲ جبران خواهد شد.
کارشناسان دیگری هم با این تحلیل موافق هستند و پیش‌بینی می‌کنند که آیفون جدید فروش بالایی داشته باشد چون بسیاری از مشتریان می‌خواهند گوشی‌های خود را با قابلیت ۵G به‌روز کنند.


 
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها