به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۲۹۹۳۸۶

محدودیت در تعیین تعداد سکه مهریه وجود ندارد

محدودیت در تعیین تعداد سکه مهریه وجود ندارد
گروه جامعه: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم گفت: زوجین در ازدواج محدودیتی از جهت تعیین تعداد سکه ندارند.
«فاطمه قاسم‌پور»، در رابطه با «عملکرد فراکسیون زنان در یک سال گذشته» گفت: از سال گذشته تاکنون در فراکسیون زنان بحث موازنه حضانت و ولایت را به‌طور جدی دنبال کردیم و اکنون پیش‌نویس کار آماده است و توانستیم در پیش‌نویس به یک اجماع خوب برسیم و پیش نویس آماده ثبت در مجلس است.
او در ادامه گفت: قانون بازنگری تسهیل ازدواج به عنوان یک کار مهم از دیگر موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار گرفته، در مسئله زنان سرپرست خانوار بند (ت) ماده 80 یکی از مسائلی بود که بطور جدی پیگیری شد. نیازمند یک الگوی مداخله در این بحث بودیم که آن الگو مداخله را طراحی و آماده کردیم و این الگوی مداخله، اکنون برای زنان سرپرست خانوار طراحی شده است و باید حتما در برنامه هفتم مورد توجه قرار بگیرد.وی در خصوص «اصلاح قانون مهریه در مجلس» بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که در اخبار زیاد می شنوید بحث مهریه است که در راستای یک مطالبه در کمیسیون قضایی در حال پیگیری است، فراکسیون زنان جلسات مشترکی را با کمیسیون قضایی برگزار کرد، در این جلسات مشترک به یک نگاه واحد رسیدیم که هفته آینده جلسه نهایی آن را برگزار خواهیم کرد و نهایتا آن چیزی که خارج می شود رویکرد مجلس در حوزه مهریه است.
او در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس این قانون حداکثر 14 سکه برای مهریه پیش‌بینی خواهد شد؟ گفت: در این زمینه دو بحث وجود داشت، مهریه یک نظام مسائلی دارد که در یکی از این مسائل به دنبال این هستیم تا فردی که معسر است زندان نداشته باشد و یک بحث دیگر این‌که فرار از دِین هم اتفاق نیفتد. چون ممکن است فرد معسر نباشد ولی بخاطر فرار از دین، معسر نمایی کند. نگاه‌مان این است فردی که معسر است قاعدتا نباید حبس شود ولی از آنطرف نباید قوانین به گونه‌ای باشد که امکان فرار از دین را هم به فرد بدهد. نهایتا به دنبال این هستیم تا موازنه حقوق زنان و مردان در کنار هم اتفاق افتد.
قاسم‌پور در پاسخ به این سوال که با این تعاریف یعنی در این اصلاحیه برای تعداد مهریه سقفی تعیین نشده است؟ بیان کرد: خیر چنین چیزی در طرح نیست، برایم جالب است که این خبر از کجا درج پیدا کرد چون چنین چیزی وجود خارجی ندارد. زوجین در ازدواج محدودیتی از جهت تعیین تعداد سکه ندارند.
برچسب ها: مهریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها