به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۰۰۲۲۴

تولید باتری پرقدرت برای خودروهای برقی

تولید باتری پرقدرت برای خودروهای برقی
گروه علمی:طراحی و عرضه باتری‌های پرقدرت که بتوانند برد خودروهای برقی و به خصوص خودروهای مسابقه‌ای را افزایش دهند با تولید باتری جدیدی با کاتد متفاوت ممکن شده است. محققان انگلیسی از نوعی کاتد جدید موسوم به eLNO استفاده کرده‌اند که با استفاده از آن در باتری خودروهای برقی برد آنها افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود تولید این باتری‌ها ظرف چند سال آینده آغاز شود.
 
در کاتد این باتری‌ها از ترکیب لیتیوم و اکسید نیکل استفاده شده و مواد یادشده در قالب لایه‌های مجزا در کنار هم قرار می‌گیرند. ظرفیت این ترکیب برای ذخیره سازی انرژی ۲۰ درصد بیشتر از کاتدهای فعلی مانند NMC ۶۲۲ است که در ترکیب آن از ۶۰ درصد نیکل، ۲۰ درصد کبالت و ۲۰ درصد منگنز استفاده شده است.

چرخه عمر طولانی و مقاومت در برابر گرم شدن از جمله مزایای دیگر این باتری است. سلول‌های استوانه‌ای این باتری با موفقیت بر روی برخی خودروهای برقی مسابقه‌ای نصب شده‌اند و عملکرد مطلوبی داشته‌اند. انتظار می‌رود این باتری‌ها بر روی خودروهای پرمصرف شاسی بلند هم نصب شوند.
برچسب ها: باتری لیتیومی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها