به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۹

تقویت سیستم ایمنی بدن با ارده

تقویت سیستم ایمنی بدن با ارده
گروه علمی:ارده از بی نظیر‌ترین محصولات کنجدی که سرشار از خواص ارزشمندی برای بدن است.ارده خمیری از کنجد آسیاب شده و برشته است که بافت غلیظ و صاف همراه با فواید زیادی دارد، اما حقیقت درباره فواید ارده برای سرفه چیست و چگونه می‌توان از مزایای آن برای سرفه استفاده کرد؟
 
مطالعات یا تحقیقات علمی کافی وجود ندارد که فواید استفاده از ارده را برای سرفه تایید کند، بنابراین به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا تأیید کنیم که ارده فواید سلامتی برای سرفه دارد.اما یک مطالعه کوچک که به نقش روغن کنجد در کاهش فراوانی و شدت سرفه‌های شدید در کودکان ۲ تا ۱۲ ساله پرداخته است، توضیح می‌دهد  روغن کنجد به تسکین علائم سرفه کمک کرده و پس از استفاده از آن برای ۳ روز متوالی، بهبودی در کودکان مشاهده شده است.اما از آنجایی که محتوای ارده از مواد مغذی، به ویژه مواد معدنی و ویتامین‌ها که طیف وسیعی از فواید برای سلامتی را دارند تشکیل شده، می‌تواند برای درمان سرفه مفید باشید و فواید همچون موارد زیر را برای سلامتی داشته باشد:

 تقویت سیستم ایمنی بدن
ارده یکی از مواد غذایی غنی از بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله روی، مس، منیزیم و آهن است. همه این مواد معدنی به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی در برابر هرگونه عفونت باکتریایی یا ویروسی، به ویژه در فصل زمستان کمک می‌کند که باعث کاهش خطر سرماخوردگی و سرفه می‌شود.

دارا بودن خواص ضد التهابی
مشخصه ارده محتوای غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که با استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها حمله کرده و باعث التهاب می‌شوند، مبارزه می‌کند.

راه‌های دست یابی به فواید ارده برای سرفه
با رعایت روش‌های زیر می‌توان از نقش ارده برای درمان سرفه استفاده کرد:
- ارده را با عسل مخلوط کرده و روزانه آن را میل کنید.
- ارده را با عسل و سیب مخلوط و میل کنید.
-دارده را با سبزیجات اضافه و میل کنید.
-دسس ارده را با یک فنجان ماست، یک حبه سیر، یک قاشق غذاخوری ارده و یک فنجان آبلیمو با هم مخلوط کرده و سس را به غذا‌های مختلف اضافه کنید.
-دروزانه دو قاشق غذاخوری ارده بخورید.
- ارده را با عسل و لیمو به خوبی مخلوط کنید و دو بار در روز صبح و عصر میل کنید.

موارد زیر باید توجه شود:
- ارده را به محض باز شدن در یخچال نگهداری کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.
- ارده تهیه شده از دانه‌های کنجد بدون پوست را بخرید، زیرا مفیدتر هستند و تمام مواد مغذی را حفظ می‌کنند و ارزش تغذیه‌ای کامل را تضمین می‌کنند.

عوارض جانبی احتمالی ارده
پس از بررسی فواید ارده برای سرفه، اجازه دهید به جنبه دیگری نیز بپردازیم و آن مضرات احتمالی ارده است، زیرا استفاده از ارده برای اکثر افراد بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است از حساسیت به دانه کنجد رنج ببرند. علائم به شرح زیر است:
خارش و گزگز همراه با قرمزی در دهان.
بثورات در قسمت‌های مختلف پوست.
تورم در قسمت‌های مختلف بدن مانند: لب، زبان، صورت و گلو.
گرفتگی بینی همراه با خس خس سینه.
اختلالات گوارشی: از جمله: درد معده، تهوع، استفراغ و اسهال.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
هنگامی که برخی از علائم و نشانه‌های واکنش آلرژیک به ارده ظاهر می‌شود، باید به محض ظاهر شدن به پزشک مراجعه کنید، از جمله موارد زیر:
مشکل تنفس.
تورم گلو یا احساس توده‌ای در گلو که تنفس را مشکل می‌کند.
چرخش و از دست دادن تعادل.
بی هوشی.
کاهش فشار خون.
افزایش ضربان قلب.
برچسب ها: ارده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها