به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۰۲۹۷۵

بایدن نگران درگیری مسلحانه با چین نیست

بایدن نگران درگیری مسلحانه با چین نیست
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه او درباره احتمال درگیری مسلحانه با چین نگران نیست، گفت او پیش‌بینی نمی‌کند که نیازی به درگیری فیزیکی وجود داشته باشد.
جو بایدن،  گفت: با توجه به سوال عمیق‌تر در مورد اینکه آیا من نگران درگیری مسلحانه یا اتفاق بدی هستم که به طور تصادفی با چین رخ ‌دهد، باید بگویم که خیر نگران نیستم. من پیش‌بینی نمی‌کنم که نیازی به درگیری فیزیکی باشد.
او همچنین گفت که این مساله را برای رئیس‌جمهوری چین روشن کرده است که این "رقابت" است، نه "درگیری."
بایدن در ادامه در جواب پرسش خبرنگار سی.ان.ان گفت: در صورت صحبت با شی همچنان تاکید خواهم کرد که این رقابت است و نیازی نیست که تبدیل به درگیری شود. دلیلی برای درگیری وجود ندارد. اما من همچنین به او تاکید خواهم کرد و بدم هم نمی‌آید که آن را علنی بگویم که ما از او انتظار داریم طبق قوانین بازی کند. آمریکا موضع خود را در بسیاری از مسائل تغییر نخواهد داد، از جمله حریم دریایی بین‌المللی. من به دنبال درگیری فیزیکی نیستم و آن را پیش‌بینی هم نمی‌کنم اما پدرم حرفی می‌زد مبنی بر اینکه "تنها درگیری بدتر از عمدی، درگیری غیرعمدی است."
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای نشست مجازی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین مشخص نشده است. بایدن در جریان نشست تغییرات اقلیمی در گلاسکو گفت: فعلا قرار نیست نشست مجازی با او داشته باشم. ما هنوز تاریخ دقیقی را تعیین نکرده‌ایم.
همچنین از بایدن درباره عدم حضور چین، روسیه و عربستان در نشست گلاسکو سوالی پرسیده شد و او گفت: این یک مشکل است اما آمریکا به حدی تاثیر عمیقی دارد که مابقی جهان به ایالات متحده و نقش رهبری آن می‌نگرند.  
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت ماندن در خانه ممکن است برای شی جینپینگ هزینه‌ای بابت نفوذ آن در عرصه جهانی داشته باشد. او با اشاره به عدم حضور چین گفت: فکر می‌کنم صادقانه باید بگویم که این اشتباه خیلی بزرگی برای چین بوده است. مابقی کشورهای جهان به چین نگاه کرده و می‌گویند که آنها چه ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کنند و آنها در ایجاد نفوذ در مردم سراسر جهان و تمام حاضران در اینجا در نشست کوپ‌۲۶ شکست خورده‌اند. همین مطلب را می‌توانم درباره روسیه هم بگویم.
بایدن در ادامه صحبت‌هایش گفت عدم مشارکت چین به تلاش شی جینپینگ برای گسترش نفوذش لطمه می‌زند. او گفت: چین تلاش می‌کند به طور قابل درکی نقش جدیدی در جهان به عنوان یک رهبر جهانی ایفا کند، اما ظاهر نمی‌شود؟ بی‌خیال! مهمترین مساله‌ای که در همه جا توجه جهان را به خود جلب کرده است، آب و هواست. مساله بزرگی است و آنها از کنارش گذشتند. چطور چنین کاری انجام می‌دهید و بعد مدعی هرگونه رهبری هستید؟
 رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: پوشش گیاهی کشور او دارد می‌سوزد. واقعا اینطور است. او مشکلات بسیار بسیار جدی اقلیمی دارد و درباره هرگونه تمایل برای انجام کاری، سکوت کرده است.  
بایدن  همچنین گفت روسیه و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا حدی بابت افزایش بهای بنزین و نفت در ایالات متحده مسوول هستند چون آنها از تولید بیشتر امتناع کرده‌اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو موسوم به "کوپ‌۲۶" گفت: اول از همه، دلیل مهم افزایش قیمت‌ها به دلیل تأثیر کووید بر زنجیره تامین است. اگر به قیمت بنزین نگاهی بیندازید و به قیمت نفت نگاهی بیندازید، این نتیجه‌ی خودداری روسیه یا کشورهای اوپک از پمپاژ بیشتر نفت است.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها