به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۰۳۰۹۵

واکسن هندی ویروس کرونا مجوز اضطراری گرفت

گروه زندگی: سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه واکسن کرونای ساخت شرکت هندی «بهارات بیوتک» را برای مصرف اضطراری تایید کرد و به این ترتیب راه برای دریافت این واکسن در بسیاری از کشورهای فقیر گشوده می‌شود.
دونالد ترامپ و همسرش ملانیا
دونالد ترامپ و همسرش ملانیا
به گزارش رویترز ، وارد شدن واکسن شرکت بهارات بیوتک به نام «کوواکسین» به فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت امکان صادرات آن را به کشورهایی که برای تصمیم‌گیری در این باره به توصیه این سازمان متکی هستند، ایجاد می‌کند. گرفتن این مجوز همچنین به میلیون‌ها هندی که این واکسن را دریافت کرده‌اند، برای سفر به خارج از این کشور کمک می‌کند. سازمان جهانی بهداشت در توئیتی اعلام کرد که گروه مشاوره فنی این سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که سودمندی‌های «کوواکسین» به طور قابل‌توحهی از خطرات آن بیشتر است و این واکسن با معیارهای این سازمان برای حفاظت در برابر کووید-۱۹ تطبیق دارد.
قرار بود این گروه مشاور هفته پیش درباره کوواکسین تصمیم بگیرند، اما آنها پیش از ارزیابی نهایی درباره سودمندی و خطر این واکسن برای استفاده جهانی خواستار توضیحات بیشتر شرکت بهارات بیوتک درباره آن شدند. کوواکسین همچنین بوسیله «گروه کارشناسان مشاور راهبردی» سازمان جهانی بهداشت هم بازبینی شده است و این گروه مصرف دو دوز آن را با فاصله چهار هفته برای همه افراد ۱۸ ساله و بالاتر توصیه کرده است. واکسن شرکت بهارات بیوتک هفتمین واکسن کرونایی است که مجوز مصرف اضطرای سازمان جهانی بهداشت را می‌گیرد. شش واکسن دیگر شامل دو واکسن با فناوری mRNA ساخت شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا، واکسن‌های با فناوری ناقل آدنوویروسی ساخت شرکت‌های آسترازنکا و جانسون‌اندجانسون و واکسن‌های از نوع غیرفعال‌شده شرکت‌های چینی سینوواک بیوتک و سینوفارم می‌شوند. «کوواکسین» هم از نوع واکسن‌های غیرفعال‌شده است. این تایید سازمان جهانی بهداشت همچنین راه را برای هند برای عمل به تعهداتش در برنامه جهانی «کوواکس» برای فراهم کردن دسترسی برابر به واکسن‌های کرونا برای کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط باز می‌کند. شرکت بهارات بیوتک که «کوواکسین» را با همکاری یک سازمان پژوهشی دولتی هند ساخته است، از اوائل ماه ژوئیه (تیر ماه) ارسال اطلاعات درباره آن را به سازمان جهانی بهداشت آغاز کرده بود.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها