به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۳۰۳۳۶۲

حمایت پاپ از راه حل دو کشوری فلسطین

حمایت پاپ از راه حل دو کشوری فلسطین
گروه بین الملل: رهبر کاتولیک‌های جهان بار دیگر بر حمایتش از "راه حل دو کشوری" مساله اسرائیل-فلسطین تاکید کرد.
 در دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پاپ فرانسیس،  ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف و همچنین هدف راه‌حل تشکیل دو کشوری در "سرزمین مقدس" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.عباس و پاپ توافق کردند که برای دستیابی به راه حل دو کشوری با کمک تلاش‌های بیشتر جامعه بین‌المللی، لازم است گفتگوهای مستقیم بین فلسطین و اسرائیل دوباره از سر گرفته شود.آنها همچنین خاطرنشان کردند که قدس باید توسط همه به عنوان محل ارتباط و نه درگیری به رسمیت شناخته شود و وضعیت آن باید هویت و ارزش جهانی خود را به عنوان یک شهر مقدس برای هر سه دین ابراهیمی و همچنین از طریق یک جایگاه ویژه تضمین شده بین‌المللی حفظ کند.اسرائیل در جریان جنگ اعراب-اسرائیل در ۱۹۶۷ قدس شرقی را که مسجدالاقصی در آن مستقر است، اشغال کرد و در سال ۱۹۸۰ تمامی این شهر را به خود الحاق کرد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین الملل هرگز به رسمیت شناخته نشد.
 رهبر کاتولیک‌های جهان و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین درباره ضرورت همکاری برای صلح، اجتناب از به کار بردن سلاح و مقابله با تروریسم و بنیادگرایی صحبت کردند.
برچسب ها: فلسطین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها