به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۳۰۴۰۵۱

نوشیدنی برای کاهش سطح کلسترول خون

نوشیدنی برای کاهش سطح کلسترول خون
گروه علمی:دانشمندان می‌گویند می‌توان با جایگزین کردن شیر گیاهی به جای شیر دام، به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرد. سیب زمینی تنها گیاهی برای خوردن نیست. آیا می‌دانستید می‌توانید شیرسیب زمینی بنوشید؟ به تازگی یک شرکت سوئدی اعلام کرده است از سال دیگر میلادی به تولید شیر سیب زمینی اقدام خواهد کرد.
 
در حقیقت این نوع شیر همانند شیر دام است اما با منبع گیاهی و برای افراد گیاهخوار تولید خواهد شد. شیر سیب زمینی را می‌توانید همانند شیر گاو به قهوه و چای افزوده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. با این حال، یک ویژگی منحصر به فرد این شیر گیاهی باعث جلب توجه مردم شده است.متخصصان می‌گویند شیر سیب زمینی تولید شده توانایی پایین آوردن کلسترول خون را در افراد دارد. کسترول بالا یکی از مرگبارترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند منجر به سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی – عروقی شود.

هنوز فرمول تهیه شیر سیب زمینی یک راز است اما به طور کلی آن را از سیب زمینی جوشانده شده و ترکیب با روغن کلزا و طعم دهندگان طبیعی و ویتامین‌ها درست می‌کنند. محققان می‌گویند افراد گیاهخوار به خوردن منابع گیاهی و امتناع از مصرف منابع حیوانی پایبند هستند. از این رو، گزینه‌های کمی برای آن‌ها به منظور تامین نیاز‌های اساسی بدن وجود دارد.

حقیقت این است که شیر گاو غنی از چربی‌های اشباع شده است به طوری که در هر یکصد میلی لیتر از آن ۳.۷ گرم چربی وجود دارد که از این میان ۲.۴ گرم اشباع است. در سوی مقابل، شیر تهیه شده از سیب زمینی ۳ گرم چربی در هر یکصد میلی لیتر دارد که تنها ۲ میلی گرم آن را چربی‌های اشباع شده تشکیل می‌دهد.

دانشمندان تاکید دارند اگر افراد به جای استفاده از شیر پرچرب دام از شیر سیب زمینی استفاده کنند، می‌توانند به کاهش وزن خود کمک کنند. هر یکصد میلی لیتر شیر تهیه شده از سیب زمینی شیرین تنها ۳۹ کالری انرژی دارد. این در حالی است که هر یکصد میلی لیتر شیر دام بیش از ۶۸ کالری انرژی در خود دارد.

مصرف چربی‌های اشباع شده زیاد و چاقی می‌تواند خطر بالا رفتن کلسترول خون را افزایش دهد. حال اگر فرد مصرف شیر روزانه خود را به شیر سیب زمینی تغییر دهد، این موضوع می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون منجر شود.

یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد شیر تهیه شده از سیب زمینی به همان اندازه شیر دام حاوی کلسیم است. از این رو، افراد می‌توانند بدون از دست دادن فواید شیر دام، به راحتی شیر سیب زمینی را جایگزین آن کنند.
همچنین سیب زمینی یکی از منابع غنی از آهن، ویتامین C، پتاسیم، فسفر، و منیزیم است. به همین دلیل مصرف شیر سیب زمینی علاوه بر فواید شیر دام، می‌تواند به تامین سایر نیاز‌های ضروری بدن کمک کند.
برچسب ها: کلسترول خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها