به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۳۰۴۶۱۵

روسیه: 20 گروه تروریستی در افغانستان فعال است

گروه بین‌الملل: دبیر شورای امنیت ملی روسیه، از فعالیت 20 گروه تروریستی در افغانستان خبر داد.
روسیه: 20 گروه تروریستی در افغانستان فعال است
نیکلای پاتروشف، در پایان نشست دهلی نو، به روزنامه‌نگاران گفت اکنون 20 گروه تروریستی در افغانستان فعال‌ هستند و این گروه‌ها بیش از 23 هزار نفر را تاکنون جذب کرده‌اند. مشاوران امنیت ملی و نمایندگانی از کشورهای همسایه افغانستان، به استثنای چین و پاکستان، در نشست امنیتی منطقه‌ای که در شهر دهلی نو درباره افغانستان برگزار شد، بر مبارزه مشترک علیه تروریسم در افغانستان تاکید کردند. گفتنی است که نمایندگان طالبان به این نشست دعوت نشدند. چین و پاکستان هم پیشتر اعلام کرده بودند که در آن شرکت نمی‌کنند.
به گفته پاتروشف، اشتراک کنندگان این نشست بر موضوعات مشترک مانند مبارزه مشترک علیه تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و کنترل مهاجرین بحث کرده و برای همکاری‌های نزدیک در این راستا به توافق رسیده‎‌اند. پاتروشف، همچنان افغانستان را بزرگ‌ترین کشور تولید کننده مواد مخدر عنوان کرده که بیش از 90 درصد تریاک بازارهای جهان را تامین می‌کند. او مواد مخدر را منبع بزرگ عایداتی برای گروه‌های تروریستی خواند.
کالین کول، معاون وزارت دفاع آمریکا، پیشتر گفته بود، شاخه خراسان گروه «داعش» در افغانستان، بین 6 تا 12 ماه آینده توانایی از سرگیری حملات خود به خارج از مرزهای این کشور را خواهد داشت. اما تا رسیدن شبکه القاعده به این مرحله، بین یک تا دو سال زمان می‌برد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در واکنش به این اظهارات مدعی شد که «داعش» یک تهدید جدی نیست و طالبان آن‌‌ها را سرکوب خواهد کرد!
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها