به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۰۴۶۲

طبقه​بندی علل مرگ در تهران ازسال 93

گروه جامعه: مدیر گروه اطلاعات و آمار شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ثبت و طبقه‌بندی علل مرگ در تهران از سال آینده(1393) آغاز می‌شود.
طبقه​بندی علل مرگ در تهران ازسال 93
اردشیر خسروی افزود: فرایند ثبت علل مرگ بیش از 10 سال است که در تمام شهرهای کشور انجام می‌شود. وی گفت: در این فرایند، علل تمام مرگ‌ها از بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و پزشکی قانونی جمع‌آوری می‌شود و در نرم افزار ثبت علل مرگ درج می‌شود. خسروی ادامه داد: ثبت علل مرگ در شهرهای کشور براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت(دبلیو.اچ.او) انجام می‌شود. مدیر گروه اطلاعات و آمار شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمورد چرایی ثبت نشدن علل مرگ در تهران گفت : اکنون طبقه‌بندی علل مرگ و اطلاعات دقیق از آن در سازمان بهشت زهرا(س) براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی انجام نمی‌شود. قرار است با همکاری شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران سامانه ثبت علل مرگ نیز تا سال آینده(1393) در بهشت زهرا(س) راه‌اندازی شود.

وی درمورد علل مرگ در کشور گفت : اکنون مشکلات قلبی عامل نخست، حوادث ترافیکی عامل دوم و سکته مغزی عامل سوم مرگ در مردان ایرانی است. همچنین  حوادث ترافیکی، سکته مغزی و سکته قلبی نیز به ترتیب عوامل اول تا سوم مرگ در زنان ایرانی به شمار می‌روند.
مرجع : ایرنا