به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۰۴۶۸۸

سناریوهای مواجهه با وضعیت قرمزِ آبی پایتخت

سناریوهای مواجهه با وضعیت قرمزِ آبی پایتخت
گروه اقتصادی: مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در تهران برنامه‌ای برای قطعی نداریم اما مصرف را کنترل می‌کنیم، روزانه در تهران 3 میلیون متر مکعب مصرف آب داریم که اگر 10 درصد کاهش یابد، مشکل حل می‌شود. محمدرضا بختیاری درباره تاثیر بارش‌های اخیر در میزان ذخایر سدها اظهار داشت: بارش‌های اخیر به رقم نرمال درازمدت رسید اما هنوز مناسب نیست، با این بارش‌ها مشکل حل نمی‌شود و اتفاق خاصی روی ذخایر سدها نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه با اوضاع کنونی آب ما آمادگی لازم را داریم و خود را برای شرایط بدتر آماده کرده‌ایم، تاکید کرد: با این اوضاع مصرف و بارندگی که کشور و تهران دارد مردم باید دقت کرده و خیلی مراقب باشند تا مشکلی بوجود نیاید. 
مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر مردم رعایت کنند، مشکل نخواهیم داشت، گفت: ما در تهران سناریوی بدبینانه را پیش‌بینی می‌کنیم تا چنانچه بارش نباشد وضعیت بهم نریزد. 

وی درباره اوضاع تامین ذخایر سدها بیان داشت: برای فصل زمستان سناریوهای مختلفی مطرح است برخی عنوان می‌کنند که زمستان پربارانی و برخی نرمال را مطرح می‌کنند، با قطعیت نمی‌توان صحبت کرد، اما ما در هرحال همیشه بدترین سناریو را در نظر می‌گیریم چون مصرف تهران بالا و میزان بارش کم است، بنابراین نمی‌توان ریسک کرد. 

بختیاری درباره سناریوهای پیش‌بینی شده برای زمان کمبود احتمالی آب گفت: صرفه‌جویی، کنترل فشار و برخورد با مشترکین پرمصرف و محدود کردن کسانی که مصرف بالا دارند از جمله برنامه‌های ما است.وی تاکید کرد: در تهران برنامه‌ای برای قطعی نداریم اما مصرف را کنترل می‌کنیم، روزانه در تهران 3 میلیون متر مکعب مصرف آب داریم که اگر 10 درصد کاهش یابد، مشکل حل می‌شود.

 مدیرعامل آبفای استان تهران درباره برنامه ساخت مسکن در تهران و احتمال کمبود آب نیز خاطرنشان کرد: مسکن قرار است برای خود تهرانی‌ها و در قالب جمعیت همین شهر ساخته شود و کسی از شهرهای دیگر وارد پایتخت نخواهد شد و مهاجرتی در کار نیست تا منجر به کمبود آب شود.
 
برچسب ها: بحران آب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها