به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۰۴۸۱۲

تشدید بحران پناهجویان در مرز لهستان

تشدید بحران پناهجویان در مرز لهستان
گروه بین الملل: اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل، بلاروس را به دلیل تشدید بحران بر سر پناهجویان سرگردان در مرز این کشور با لهستان محکوم کردند.آن‌ها در بیانیه‌ای شدیداللحن، بلاروس را متهم کرده‌اند که از پناهجویان برای بی‌ثبات کردن مرزهای شرقی اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.روسیه، مهم ترین متحد بلاروس این اتهامات را رد کرده است.
پیش تر الکساندرلوکاشنکو، رهبر اقتدارگرای بلاروس تهدید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور، انتقال گاز به اروپا را قطع می‌کند.هزاران نفر که بسیاری از آن‌ها کردهایی هستند که ازخاورمیانه آمده‌اند در مرز با لهستان چادر زده و در شرایط یخبندان به امید ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.این پناهجویان عمدتا مردان جوان هستند، اما در بین آن‌ها زنان و کودکان هم دیده می‌شوند.
در هفته جاری، جمعیتی که در پشت مرزها هستند، تلاش کردند تا با عبور از حصار سیم های خاردار وارد خاک لهستان شوند، اما نیروهای مرزبانی و ارتش لهستان آن‌ها را به عقب راندند. با این حال برخی از این پناهجویان موفق به ورود شدند.دمای هوا در طول شب در این منطقه به صفر می‌رسد و در هفته های اخیر تعدادی جان خود را از دست داده‌اند.

 
برچسب ها: پناهجویان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها