به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۰۵۹۷۶

عوارض گردش خون ضعیف بر بدن

گروه سلامت: یکی از شایع ترین و جدی ترین مشکلاتی که افراد میانسال و مسن تجربه می کنند، گردش خون ضعیف است.
خون، اکسیژن و مواد مغذی را به سراسر بدن حمل می کند و به بهبود زخم ها و دیگر کسالت ها کمک می کند. گرچه، اگر شما دچار مشکلات گردش خون هستید، بدن کمتر می تواند با بیماری ها مبارزه کند. چک کردن فشار خون و گردش خون به طور منظم، از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه های پزشک خود در رابطه با ورزش، رژیم غذایی، آب رسانی به بدن و تغییر در سبک زندگی را دنبال کنید.

خطرات گردش خون ضعیف بر بدن
گردش خون ضعیف منجر به عدم اکسیژن رسانی کافی به اندام های حیاتی بدن از جمله مغز وقلب می شود که می تواند عواقبی جدی به دنبال داشته باشد. خطرات این شرایط برای سلامت ذهنی و فیزیکی را نمی توان نادیده گرفت. این خطرات شامل:
•    نارسایی قلبی عروقی
•    سکته
•    زخم های پوستی عفونی
•    لخته های خونی در عروق



اگر شما به گردش خون ضعیف مبتلا هستید، زخم های بدن آهسته تر بهبود پیدا می کنند و ریکاوری از بیماری بیشتر طول می کشد. افراد مسنِ مبتلا به این شرایط و افراد بی تحرک، بیشتر در خطر سکته و لخته های خونی قرار دارند.  خطرات دیگر شامل خستگی، بی حالی و امید به زندگی کمتر می شود. اگر شما دچار مشکلات فشار خون هستید، احتمال تشکیل لخته ی خونی افزایش پیدا می کند.

علائم گردش خون ضعیف
رایج‌ترین علائم گردش خون ضعیف به یک اندام شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- مور مور شدن
۲- بی حسی
۳- سوزن سوزن شدن
۴- درد

علامت کلاسیک گردش خون ضعیف در سراسر بدن، معمولاً سردی دست و پا است. شرایطی به نام بیماری رینود، منجر به تنگی شریان ها در این قسمت های بدن و مشکلات گردش خون می شود. افراد مبتلا به این شرایط، ممکن است بیشتر در معرض گرفتگی و درد مفاصل قرار بگیرند. بی حسی، سوزن سوزن شدن یا التهاب دست و پا می تواند نشانه ی گردش خون ضعیف باشد. لازم است بدانید خارش ساق پا نشانه چیست؟
 


علت کاهش جریان خون در بدن
آترواسکلروزیس، شرایطی است که پلاک ها (چربی، کلسترول و دیگر مواد) در رگ های خونی و به ویژه شریانها تجمع پیدا می کنند. این تجمع پلاک، رگ های خونی را تنگ و سفت می کند که جریان خون را محدود می کند و موجب گردش خون ضعیف می شود.
دیابت نیز می تواند موجب مشکلات گردش خون خون شود، زیرا قند خون بالا در بدن، ممکن است به رگ های خونی آسیب برساند و موجب تجمع پلاک شود. اضافه وزن زیاد، سیگار کشیدن یا مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، احتمال ابتلا به مشکلات گردش خون را افزایش می دهد. همچنین، سبک زندگی بی تحرک در افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، گردش خون ضعیف را تشدید می کند.
این مطلب، فقط به منظور بالا بردن اطلاعات شماست، لطفاً در صورتی که به مشکلات گردش خونو یا مشکلات عروقی دچار شده اید، حتما به پزشک جراح عروق مراجعه کنید. مشکل گردش خون ناقص، یک شرایط بسیار جدی است که نباید آن را نادیده بگیرید.
 
برچسب ها: گردش خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها