به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۰۶۲۶۳

کیهان:از همین الان، آمریكا را شکست داده‌ایم

کیهان:از همین الان، آمریكا را شکست داده‌ایم
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: محافل رسانه‌ای غربی صرفاً با برجسته کردن شعار بایدن مبنی بر بازگشت به دیپلماسی و برجام سعی می‌کنند تهران را مسئول بن‌بست برجام معرفی کنند در حالی که بدون اجرای مفاد برجام و شروط تهران، بدون تردید محدودیت در برنامه هسته‌ای ایران و تعهدات برجامی ایران «جنبه عینی» و لغو تحریم‌ها و تعهدات برجامی آمریکا همچنان «جنبه فرضی و کاغذی» خواهند داشت!
تحریم‌های پهپادی و تمدید حالت فوق‌العاده از سوی بایدن برای ادامه تحریم‌ها نیز به‌خوبی نشان داد که بایدن اراده‌ای برای لغو تحریم‌ها و عمل به تعهدات خود در برجام ندارد چراکه طرف غربی احساس می‌کند با گرفتن امتیازات مهمی ذیل توافقنامه برجام دغدغه‌های آن‌ها درباره برنامه‌های هسته‌ای رفع شده و اکنون می‌خواهند از طریق برگشت آمریکا به برجام اولاً از دور زدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها جلوگیری کنند و ثانیاً وارد موضوعات دیگر از جمله مسائل منطقه‌ای شوند!
اینکه از هم‌اکنون توجه و تمرکز دولت سیزدهم پیش از اینکه بر لغو تحریم‌ها باشد، بر خنثی‌سازی تحریم‌هاست! نشان می‌دهد دولت به‌درستی سیاست‌های فریبکارانه آمریکا را تشخیص داده و دست بایدن را خوانده است؛ لذا با توجه به سیاست جدید جمهوری اسلامی مبنی بر گسترش روابط و مناسبات با کشور‌های منطقه و همسایه و دوست، شکست سناریوی آمریکایی‌ها در وین از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است؛ اما آن گونه که رهبری قبلاً به دولت روحانی تذکر داده بودند که «بنا را بر این بگذارید که آمریکا تحریم‌ها را حالا، حالا‌ها لغو نمی‌کند»، تنها تضمین معتبر بایدن ارائه لایحه برجام به کنگره و تصویب آن در سنا است و ملت ایران نباید بیش از این معطل لغو تحریم‌ها بمانند و مجدداً اسیر فضاسازی‌های یک جریان معلوم‌الحال و درعین حال مجهول‌الهویه شوند!


 
برچسب ها: آمریکا

رزمنده 8 سال دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۱:۲۸
آقای شریعتمداری اگر پسر شما هم از بس فقر به زباله گردی روی می آورد هیچوقت اینچنین هارت پورت نمیکردی . (379335)
جواد
Netherlands
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۲:۴۰
خواندن احتیاج به سواد دارد. علی الخصوص خواندن دست طرف . آنهم از پشت . کیهان چه جوری و با چه زبانی دست طرف را خوانده تا الان کسی اعلان نکرده. بی زحمت یک کلاس دست خوانی در زیر زمین یا طبقه بالای روزنامه کیهان راه اندازی کنید تا کار آموزان در این کلاس ها شرکت کنند. ثواب دارد. (379338)
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۳:۲۸
......... ساقی عوض کرده باز؟ (379340)
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰
آورین ... (379359)
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰
حاجی باز امروز هم اضافی زدی و...
............ (379358)
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۵
خوبی این دولت نسبت به دولت قبلی اینه که ...ی که دولت قبل هرکاری می کرد میریختن خیابان شعار دادن و شلوغ کردن الان یا روی کار اومدن یا دوستاشون روی کار اومدن، لذا تمام قد ازشون حمایت میشه و دیگه مشکلی نیست هر کاری بکنند و هر تصمیمی گرفته بشه! (379363)
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۰۸:۱۸
ناموسن چی میزنین شماها ؟ (379364)
مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۲:۰۵
اگر شما می توانید با گسترش روابط و مناسبات با کشور‌های منطقه و همسایه و دوست، آمریکا را شکست داده و تحریم ها رو خنثی کنید ، پس دیگر چرا برای مذاکره به وین می روید؟؟؟!!!!
رفتار این کشورهای به اصطلاح دوست و همسایه را با شما دیده ایم که بخاطر ترس از آمریکا حاضر به پرداخت بدهیشان نیستند.
این بلوف ها و شعارهای سیاسی شما دیگه خریداری نداره. با شعار نمی توان زندگی کرد (379374)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها