به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۳۰۹۷۱
سایت مشرق خبر داد:

تدریس جلیلی در یک کلاس شیک و مجهر!

تدریس جلیلی در یک کلاس شیک و مجهر!
گروه سياسي: سایت اصولگراي مشرق كه گفته مي‌شود از رسانه‌های نزدیک به یکی از نهادهای خاص است، در گزارشی به تدریس سعید جلیلی در دانشگاه امام صادق پرداخت. در این گزارش آمده است: حضور سعید جلیلی در کلاس‌هاي درس دانشگاه امام صادق بعد از 12 سال بی حاشیه و بی سرو صدا اتفاق افتاد؛ این چیزی است که دانشجویان وی بعد از حضور وی در کلاس "تفسیر آیات سیاسی قرآن" گفته اند. جلیلی که خود فارغ التحصیل رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق است، در سالهای 79 و 80، " تفسیر آیات سیاسی قرآن" را در دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی تدریس مي‌کرد و اکنون بعد از دوازده سال بار دیگر به دانشگاه برگشته است.

علي‌الظاهر جليلي تدريس خود را بر مبناي پايان‌نامه دكتري خود كه در همين دانشگاه و در سال 81 دفاع كرده است، قرار داده است. دانشجویان سعید جلیلی می‌گویند که او از همان ابتدای حضورش در کلاس رابطه‌ای گرم و صمیمی با دانشجویان برقرار کرد و به دور از حاشیه‌های سیاسی فقط به تدریس مفاد درسی پرداخت. دانشجوي ديگري مي‌گويد: جليلي بدون هيچ مقدمه‌اي و بدون معرفي سابقه خود و بعد از آشنايي مختصر با اسامي دانشجويان، وارد تدريس درس شد. به گفته دانشجويان، كلاس درس جليلي از كلاس‌هاي مجهز و شيك دانشگاه محسوب مي‌شود و كلاس درس جليلي با دو دوربين فيلم‌برداري و ضبط مي‌شود.

علي‌الظاهر كلاس درس جليلي يكي از كلاس‌هاي خلوت دانشگاه امام صادق (ع) محسوب مي‌شود و براي اخذ اين كلاس توسط دانشجويان بيشتر، محدوديت‌هايي قائل شده‌اند، البته آقاي جليلي با حضور افراد بيشتري در كلاس مخالفتي نداشته است، گفته مي‌شود كلاس جليلي در حال حاضر شامل 15 نفر مي‌شود و ممكن است اين تعداد كاهش يا افزايش پيدا كند. بحث جليلي در اولين روز تدريسش در دانشگاه امام صادق (ع) در محورهاي زير خلاصه مي‌شود:
تبيين معناي عنوان درس
مقدماتي درباره تفسير قرآن
انواع تفسير
واكاوي انديشه سياسي در قرآن در چهار حوزه معرفت‌شناسي، هستي‌شناسي، انسان‌شناسي و فرجام‌شناسي
توضيح دولت و جامعه برآمده از چهار حوزه فوق در قرآن

از دانشجويي درباره موضع جليلي درباره مسائل سياسي روز پرسيديم كه گفت: استاد حتی بعد از پایان کلاس نیز از پاسخ به سؤالات غیر علمی و مربوط به مسائل سیاسی روز خودداری می‌کرد و عملا هيچ پاسخي از ايشان در سؤال‌هاي سياسي و غير علمي نگرفتيم! جلیلی بعد از اتمام کلاس و در هنگام عبور از محوطه دانشگاه نیز به بیان برخی از خاطرات دوران دانشجویی و زمان حضور خود در خوابگاه‌های دانشگاه امام صادق(ع) پرداخت، جليلي با نشان دادن محل اقامت خود در دانشگاه از دو هم اتاقی‌اش که به شهادت رسیده بودند صحبت كرد و بعد از ياد كردن از دو رفيق شهيدش، تبسمي كرد و به سمت دانشكده معارف و علوم سياسي دانشگاه حركت كرد.»