به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۱۰۱۶۶

محرومیت واکسن گریزها از دریافت خدمات شهری

محرومیت واکسن گریزها از دریافت خدمات شهری
گروه جامعه: دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هر کسی که واکسن زده باشد یا بیمار نباشد، می‌تواند از خدمات استفاده کند زیرا قصد داریم مطمئن شویم همه افرادی که خدمات دریافت می‌کنند واکسن دریافت کرده و بیمار نیستند.

به گزارش ایسنا، حسین قاسمی در برنامه ای رادیویی در تشریح اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید گفت: قرنطینه یکی از کارکردهای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید است. با شروع ویروس کرونا مدیریت به صورت مداخلات موضوعی بود؛ یعنی مناسبت‌هایی که منجر به تجمع و تردد می‌شد را ورود می‌کردیم و نسبت به اعمال محدودیت اقدام می‌کردیم. این فرایند از اسفند ۹۸ تا اول آذر سال ۹۹ ادامه پیدا کرد.

او افزود: از ابتدای آذر سال گذشته طرح محدودیت‌های هوشمند را بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا کردیم. بر این اساس، حوزه‌هایی که در طول ۸ تا ۹ ماه گذشته شناسایی شده و نیازمند مداخله بودند، بر پایه وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی شهرها دارای محدودیت‌های مختلف بودند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه در تمام محدودیت‌های پیشین، از فناوری‌های نوین و سامانه‌های مرتبط استفاده نمی‌شد، گفت: بر این اساس، به دنبال طراحی مدلی در قالب مدیریت هوشمند با استفاده از ظرفیت‌های فناوری در کشور بودیم. در این راستا جلسات متعددی را با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کردیم. در نهایت سامانه‌ای طراحی شد که عنوان فنی آن «سکوی تبادل اطلاعات» است.

قاسمی درباره سامانه سکوی تبادل اطلاعات نیز گفت: تمامی اطلاعاتی که نیازمند دریافت استعلامات سلامتی شهروندان و بررسی وضعیت آنها است در این سامانه جمع آوری می‌شود. همه آحاد مردم عزیز در قالب خدمات دهنده و خدمات گیرنده نقش پذیری دارند. در سامانه امید این خدمات را با واکسیناسیون پیوند داده‌ایم و هر کسی که واکسن زده باشد یا بیمار نباشد، می‌تواند از خدمات استفاده کند زیرا قصد داریم مطمئن شویم همه افرادی که خدمات دریافت می‌کنند واکسن دریافت کرده و بیمار نیستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها