به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۱۱۴۷۰

میلیاردر ژاپنی در شرف بازگشت به زمین

میلیاردر ژاپنی در شرف بازگشت به زمین
گروه علمی: ایستگاه فضایی بین‌المللی ساعاتی پیش با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در اینستاگرام زمان بازگشت "یوساکو مائه‌زاوا"(Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی که چندی پیش به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin) فضانورد روسی سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفته بودند را اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، هشتم دسامبر خدمه سه نفره ماموریت سایوز MS-۲۰("یوساکو مائه‌زاوا" به همراه "یوزو هیرانو"و"الکساندر میسورکین") برای یک سفر ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.اخیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار تصویر این سه فرد نوشت: این سه بازدیدکننده از ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز یکشنبه به زمین بازخواهند گشت و پوشش زنده ناسا از این عملیات ساعت سه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

الکساندر میسورکین، فضانورد روسی(مرکز تصویر)، یوساکو مائه‌زاوا میلیاردر ژاپنی(سمت چپ) و یوزو هیرانو(سمت راست) ساعت ۶:۵۰ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳:۲۰ صبح دوشنبه به وقت تهران) از ایستگاه فضایی جدا شده و به سمت زمین حرکت می‌کنند و ساعت ۲۲:۱۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۶:۴۳ صبح دوشنبه به وقت تهران) در قزاقستان فرود خواهند آمد.

مائه‌زاوا امیدوار است که پس از این ماموریت، به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی قرار است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد. این سفر با موشک استارشیپ انجام خواهد گرفت. زمان انجام این ماموریت سال ۲۰۲۳ اعلام شده اما این زمان‌بندی قطعی نیست.طی این ماموریت ۱۲ روزه آنها با فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی شامل "پیوتر دوبروف"(Pyotr Dubrov) و "آنتون شکاپلروف"(Anton Shkaplerov) فضانوردان روسکاسموس،"مارک ونده هی"(Mark Vande Hei) فضانورد ناسا،"ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا، "توماس مارشبرن"(Thomas Marshburn)، "راجا چاری"(Raja Chari) و "کایلا بارون"(Kayla Barron) فضانوردان ناسا ملاقات کردند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها