به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۱۲۱۸۰

قطع همكاری دانشگاه آلمانی با دانشگاه اصفهان

قطع همكاری دانشگاه آلمانی با دانشگاه اصفهان
گروه بین الملل:  یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که دانشگاه آلمانی فرایبورگ همکاری خود با دانشگاه اصفهان را به دلیل تبلیغات «یهودستیزانه» و بازنشر مطالبی در مورد «نابودی اسرائیل» متوقف کرده است.
روزنامه جروزالم پست  گزارش داد که دانشگاه فرایبورگ از سال ۲۰۱۹ عملا برنامه تبادل دانشجو با دانشگاه اصفهان را متوقف کرده است.
باستین اشتراوخ، سخنگوی دانشگاه فرایبورگ، همچنین گفته است که اکنون دیگر تعداد بسیار اندکی دانشجوی ایرانی در فرایبورگ حضور دارند و هیچ دانشجویی از فرایبورگ بر اساس برنامه پیشین تبادل دانشجو به اصفهان اعزام نشده است.بر اساس این گزارش، دانشگاه اصفهان در وب‌سایت خود گزارش‌هایی درباره تظاهرات «روز قدس» منتشر کرده بود.
سخنگوی دانشگاه فرایبورگ افزود که در سال ۱۳۹۵ که برنامه تبادل دانشجو در جریان بود، به صراحت از دانشگاه اصفهان خواسته شد از بازنشر مطالبی در مورد برگزاری مسابقه «کاریکاتور هولوکاست» خودداری کند و این خواسته عملی شد.
فرایبورگ در ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان و نزدیک به فرانسه، تنها شهر این کشور است که با شهری در ایران پیمان خواهرخواندگی دارد. این پیمان ۲۱ سال پیش در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی امضا شد.سخنگوی شهردار فرایبورگ گفته است که پیمان یادشده «در خدمت تسهیل تماس‌های مردمی» بوده است. نمایندگان شماری از احزاب در شورای شهر فرایبورگ حامی پیمان خواهرخواندگی با اصفهان هستند.مشخص نیست در طول سال‌هایی که این برنامه در جریان بوده، چند دانشجو از اصفهان به فرایبورگ اعزام شده‌ یا چه شمار دانشجو از فرایبورگ، برای گذراندن واحدهایی به اصفهان رفته‌اند.
سخنگوی دانشگاه فرایبورگ گفته است که برای فعال کردن مجدد برنامه تبادل دانشجو، «بررسی مفصلی» انجام خواهد شد تا اطمینان داده شود که اصول جامعه مدنی رعایت شده و علم به حاشیه رانده نمی‌شود.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها