به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۱۰۹۱۸

برنامه ریزی برای بزرگ‌ترین تحول قرن در آلمان

برنامه ریزی برای بزرگ‌ترین تحول قرن در آلمان
گروه بین الملل: صدراعظم آلمان در نخستین بیانیه دولت جدید آلمان وعده داد از همه اهرم‌های لازم برای چیرگی بر پاندمی کرونا استفاده شود. او اطمینان داد با برنامه‌های دولت بزرگ‌ترین تحول یک قرن اخیر پیش روی صنعت و اقتصاد آلمان خواهد بود.
اولاف شولتس در نخستین سخنرانی رسمی خود به عنوان صدراعظم جدید آلمان به تشریح برنامه‌های دولت ائتلافی در نشست علنی پارلمان فدرال (بوندس‌تاگ) پرداخت.
او ، همان‌گونه که انتظار می‌رفت سخنان خود را با اشاره به بحران کرونا و اقدام‌های ضروری برای مهار موج چهارم آن در آلمان، که از موج‌های قبلی شدیدتر است آغاز کرد.
دولت ائتلافی به رهبری شولتس متشکل از حزب‌های سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات‌های آزاد است که به خاطر رنگ‌های نماد این تشکل‌ها "ائتلاف آمپل" (چراغ راهنمایی) نام گرفته است.
این ائتلاف پیش از آغاز رسمی کار و معرفی اعضای کابینه در هفته گذشته، برنامه‌های خود برای مقابله با پاندمی کرونا را اعلام کرد و وعده داد تا پایان سال جاری میلادی دست‌کم ۳۰ میلیون دوز واکسن، اعم از دوزهای اول، دوم و سوم، در آلمان تزریق شود.به گزارش منابع خبری آلمان، شولتس تاکید کرد دولت برای مهار پاندمی هر اقدام لازم را انجام می‌دهد و برای این کار خط قرمزی نمی‌شناسد. او افزود دولت ائتلافی از همه اهرم‌های ممکن استفاده خواهد کرد تا "همه به زندگی گذشته و تمام آزادی‌های خود بازگردند".او هدف‌گذاری کارزار واکسیناسیون را دست‌یافتنی خواند و با بیان این که از ۱۸ نوامبر تا کنون ۱۹ میلیون دوز واکسن تزریق شده گفت: «اکنون لازم است ۱۱ میلیون دوز باقی‌مانده تا پایان سال تزریق شود و این تنها راهی است که آلمان از طریق آن می‌تواند موج اخیر پاندمی را پشت سر بگذارد.»اشاره به خط قرمز نداشتن برای تدبیرهای ضدکرونایی ظاهرا به تصمیم‌های مورد مناقشه‌ای نظیر اجباری کردن واکسیناسیون مربوط می‌شود.
اکثریت نمایندگان بوندس‌تاگ دهم دسامبر به اصلاحیه‌ای در قانون حفاظت در برابر عفونت رای موافق دادند که مطابق آن تمام شاغلان در مراکز درمانی و خانه سالمندان باید تا نیمه ماه مارس ۲۰۲۲ دارای مدارکی مبنی بر ابتلا به بیماری کووید۱۹ و بهبود از آن یا واکسینه بودن کامل باشد.قانون جدید به داروخانه‌ها، دندان‌پزشکان و دام‌پزشکان هم اجازه می‌دهد به طور موقت در کارزار واکسیناسیون عمومی شهروندان بالای ۱۲ سال مشارکت کنند، مشروط بر اینکه دوره آموزشی لازم را بگذرانند، فضای مناسب برای این کار در اختیار داشته باشند یا با یک تیم واکسیناسیون سیار همکاری کنند.
شولتس مخالفان واکسیناسیون که در مواردی به اقدام‌های خشونت‌آمیز متوسل شده‌اند را "اقلیتی نفرت‌انگیز" خواند که به حکومت و علم پشت کرده‌اند و هشدار داد که با تمام امکاناتی که قانون اساسی دموکراتیک ارائه می‌دهد با آنها مقابله خواهد شد.او ادعای وجود شکاف در جامعه بر سر واکسیناسیون را نادرست خواند و از اکثریت شهروندان که منطقی، هم‌دلانه و با احتیاط رفتار می‌کنند تقدیر کرد.صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش به چالش‌های سال‌های آینده پرداخت و گفت دولت ائتلافی بر نوآوری تمرکز دارد و حتی در جاهایی که راه‌کارها در نگاه اول موفق به نظر می‌رسند نیز راه‌های جدیدی در پیش خواهد گرفت.اولاف شولتش تاکید کرد که در مسیر مبارزه با تغییرات اقلیمی شهروندان باید خود را برای تغییرات عمیق و گسترده آماده کنند.
این سیاستمدار سوسیال دموکرات گفت، ما ۲۵۰ سالی را پشت سرگذاشته‌ایم که در آن رفاه بر بستر استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر نظیر ذغال سنگ، گاز و نفت به دست آمده بود.
در کنفرانس اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ کشورهای شرکت‌کننده متعهد شدند برای محدود کردن گرمایش زمین به حداکثر یک و نیم درجه سانتیگراد تا سال ۲۰۴۵ میزان انتشار گازهای گل‌خانه‌ای ناشی از استفاده از سوخت فسیلی را کاهش دهند و در بهترین حالت به صفر برسانند.شولتس با اشاره به این هدف‌گذاری تاکید کرده در ۲۳ سال پیش رو آلمان باید به استفاده از سوخت فسیلی پایان دهد و این کار را خواهد کرد.صدراعظم آلمان گفت به این ترتیب عظیم‌ترین تحول در دست‌کم یک قرن اخیر در انتظار صنعت و اقتصاد آلمان خواهد بود. او به طور مشخص از میلیاردها یورو سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند تولید مسکن، گسترش حمل و نقل ریلی، توسعه ایستگاه‌های سارژ خودروهای برقی و راه‌اندازی شبکه‌های فراساحلی تولید انرژی از باد خبر داد.
اولاف شولتس در بخش پایانی سخنان خود به تقدیر و ستایش از آنگلا مرکل پرداخت که به گفته او طی ۱۶ سال به عنوان صدراعظم "به طرزی چشمگیر" به آلمان خدمت کرد.
شولتس می‌گوید آنگلا مرکل همواره با "شجاهت، هوشمندی و عمل‌گرایی" به واقعیت و موضوع توجه داشت و کار خود را بدون نخوت و با هوشیاری انجام می‌داد.
او انتقال آرام و بی‌سروصدای قدرت در برلین را از جمله مدیون شخصیت مرکل عنوان کرد و گفت این مسئله در سراسر جهان با تحسین و احترام روبرو شده است.
شولتس از مارس ۲۰۱۸ تا پایان دولت قبلی آلمان وزیر دارایی و معاون آنگلا مرکل بود. این دولت از ائتلاف محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌ها شکل گرفته بود و ائتلاف کنونی موسوم به آمپل پیش از این سابقه نداشته است.

 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها