به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۱۲۲۴۵

رئیس جمهور سابق کره جنوبی عفو گرفت

رئیس جمهور سابق کره جنوبی عفو گرفت
گروه بین الملل: "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی پارک گون‌هه رئیس جمهور سابق این کشور را که به جرم فساد درحال سپری کردن مجازات ۲۲ سال زندان بود عفو کرد.
خانم پارک ۶۹ ساله ابتدا در سال ۲۰۱۷ طی استیضاح از قدرت برکنار و بعد به جرم سوءاستفاده از قدرت و اخاذی به زندان محکوم شد.او اولین رئیس جمهور منتخب در یک انتخابات دمکراتیک بود که پیش از پایان دوره برکنار می شد.خانم پارک امسال تاکنون سه بار به دلیل درد شانه و کمر در بیمارستان بستری شده است. او از جمله مشمولان عفو ویژه  مون برای سال جدید است که از جمله به دلیل وضع بد سلامتی در این فهرست قرار می گیرد.خبر از این جهت غافلگیرکننده بود که  مون قبلا عفو رئیس جمهور سابق را مردود دانسته بود. مون با قول ریشه کن کردن فساد به قدرت رسید.
خانم پارک در سال ۲۰۱۸ در ۱۶ مورد از ۱۸ اتهام که بیشتر آنها به رشوه خواری و اخاذی مربوط بود گناهکار شناخته شد.دادگاه حکم داد که او با دوست نزدیکش "چوی سون سیل" تبانی کرده بود تا بر شرکت های بزرگ مثل سامسونگ برای دادن میلیون ها دلار به بنیادی که چوی اداره می کرد فشار آورد.خانم پارک به علاوه در نشت اسناد محرمانه ریاست جمهوری به دوست دیرینه اش گناهکار شناخته شد.رئیس جمهور سابق کره جنوبی همواره این اتهامات را رد کرده است.

 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها