به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۱۵۰۸۵

تأکید مقتدی صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملی

تأکید  مقتدی صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملی
گروه بین الملل: رهبر جریان صدر عراق در سخنانی بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت "اکثریت ملی" تأکید کرد.
 مقتدی صدر، با انتشار توییتی نوشت: امروز جایی برای فرقه‌گرایی نیست، امروز زمان دولت ملی است که در آن شیعیان از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و کردها دفاع می‌کنند.
وی با اشاره به انتخاب رئیس جمهوری توسط کردها و ریاست پارلمان توسط سنی‌های عراق، افزود: همچنین امروز روزی است که کردها از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و شیعیان دفاع می‌کنند و سنی‌ها نیز از حقوق اقلیت‌ها، شیعه‌ها و کردها دفاع می‌کنند.مقتدی صدر خاطرنشان کرد: امروز جایی برای فساد نیست، چراکه همه طایفه‌ها از اصلاحات حمایت خواهند کرد.
رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: امروز جایی برای شبه‌نظامیان (در عراق) وجود ندارد و همه از ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی حمایت خواهند کرد و قانون با یک دستگاه قضایی بی‌طرف عراقی حاکم خواهد شد.وی همچنین تاکید کرد: امروز ما و مردم به وابستگی "نه" خواهیم گفت، تصمیم ما عراقی، شیعی، سنی، کردی، ترکمانی، مسیحی، فیلی، شبک، ایزدی، صابئی است؛ (یک کاشی شکسته ملی عراقی، نه شرقی و نه غربی).

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها