به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۳۱۸۳۱۴

افتخار یک دیکتاتور به دیکتاتور بودنش!

افتخار یک دیکتاتور به دیکتاتور بودنش!
گروه بین‌الملل: دیکتاتور بلاروس در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران که «فهم و تصویر شما از دموکراسی در بلاروس چیست؟» از زبان طنز و کنایه استفاده کرد و گفت که «من یک دیکتاتور هستم».
الکساندر لوکاشنکو، که از او به عنوان «آخرین دیکتاتور اروپا» نام برده می‌شود گفت: «می‌دانی، من یک دیکتاتور هستم. و فهم دموکراسی برای من مشکل است.» وی در ادامه پاسخ به همین سوال افزود:«نگاه ما به یک سمت و سو است، ما در یک مسیر حرکت می‌کنیم. نظرات ما متفاوت است اما تصمیم خود را می‌گیریم و جلو می‌رویم.» وی همچنین گفت که کشورش در صورت حمله به روسیه، وارد جنگ خواهد شد و قول داد در صورت درگیری، «صدها هزار» سرباز روس را در خاک خود خواهد پذیرفت! این در حالی است که روس‌ها قصد حمله و اشغال اوکراین را دارند! روسیه ده‌ها هزار سرباز را در مرزهای اوکراین مستقر کرده و خواستار تضمین امنیت خود شده است. این کشور در حال تدارک مانورهای مشترک با مینسک در دروازهای اتحادیه اروپا است.
لوکاشنکو در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت که اگر به کشورش یا کشور متحدش، روسیه به‌طور مستقیم حمله شود، جنگ رخ خواهد داد. دیکتاتور بلاروس سطح تنش کنونی در اروپا را «بحرانی» ارزیابی و تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ از ارتش روسیه در خاک خود استقبال خواهد کرد. وی تاکید کرد که «اگر تجاوزی به خاک بلاروس صورت گیرد، صدها هزار سرباز روس حضور خواهند داشت که همراه با صدها هزار بلاروس از این سرزمین دفاع می‌کنند.» طبق تخمین برخی از کشورهای غربی دست‌کم ۱۰۰ هزار سرباز روسی از روزهای انتهایی سال ۲۰۲۱ تاکنون در مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. 

حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۶:۴۰
چرا دور می روید؟!!! همیشه همین بوده و تصور می کنند برحقند و مردم باید قدرشان را بدانند حتی اگر جیبشان را بنا مصلحت و برای حفظ حکومت خود خالی کنند!!!!! (382121)
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۷:۰۰
وجود دیکتاتورها در هر کشوری نشانگر ضعف شدید در روابط اجتماعی و فرهنگی مردم آن سرزمین است (382122)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها