به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۱۸۶۶۴

سامانه بارشی جدید در ایران

سامانه بارشی جدید در ایران
گروه جامعه: کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: در اکثر نقاط کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما رخ خواهد داد. امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا (سه‌شنبه ۱۲ بهمن) باید منتظر ورود سامانه بارشی جدید باشیم که از جنوب غرب وارد کشور می‌شود. ابتدا استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد فردا بعدازظهر بارندگی خواهند داشت.

او افزود: برای سه‌شنبه (۱۲ بهمن) این سامانه گسترش پیدا می‌کند و در بسیاری از استان‌های غربی و همچنین نواحی مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود. این بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های بوشهر و فارس همچنین قسمت‌هایی از استان لرستان، همدان، مرکزی، قم و اصفهان تا نواحی غربی استان بارش باران را خواهند داشت.
این کارشناس ادامه داد: در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران خواهیم داشت که این استان‌ها شامل تهران، قزوین، البرز و زنجان (در شمال این استان برف می‌بارد) می‌شود.

سرکرده با اشاره به این‌که در سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده باران رخ خواهد داد، گفت: در نواحی مرکزی کشور مثل استان یزد و شمال استان کرمان هم بارندگی خواهیم داشت.او درباره شرایط آب‌وهوایی در روز چهارشنبه (۱۳ بهمن) بیان کرد: در نواحی شرقی کشور در این روز بارندگی خواهیم داشت؛ خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از جمله این استان‌ها هستند.

این کارشناس هواشناسی گفت: بارش در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، البرز و زاگرس عمدتا به صورت برف است بنابراین در جاده‌های کوهستانی کولاک برف خواهیم داشت.سرکرده توضیح داد: سه‌شنبه و چهارشنبه در نواحی مرکزی و جنوب غرب کشور وزش باد رخ می‌دهد. همچنین با کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا مواجه خواهیم بود مثلا در تهران امروز دمای هوا ۱۰ درجه است اما فردا حداکثر دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.
برچسب ها: سامانه بارشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها