به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۱۸۷۹۴

تولید گوشی های شفاف به سرانجام می رسد؟

تولید گوشی های شفاف به سرانجام می رسد؟
گروه فناوری:یکی از سوالات پرتکرار حوزه گوشی های هوشمند این است که آیا انقلاب بزرگ بعدی در فناوری تلفن‌های هوشمند، گوشی های شفاف هستند؟فناوری تلفن‌های هوشمند اکنون راه درازی را پیموده و تغییرات بسیاری را در طول مسیر به خود دیده است.

 آخرین تحول‌ها در این زمینه مربوط به طراحی گوشی هوشمند تاشو، دوربین‌های زیر نمایشگر و ... است و در عین حال جدیدترین پیشرفت، گوشی‌های شفاف هستند که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ویوو طرح‌های منحصربه‌فردی از آن را به ثبت رسانده‌اند.البته گوشی‌های شفاف چیز جدیدی نیستند و تاریخچه کار روی آن‌ها به بیش از یک دهه قبل بازمی گردد که برند‌های معروفی مانند سونی، ال جی، فوجیتسو، دوکومو و دیگران بر روی تلفن‌های هوشمند شفاف کار می‌کردند.

حتی ال جی یک تلفن شفاف به نام GD۹۰۰ داشت که با یک نوار لغزنده کاملا شفاف طراحی شده بود. با این حال، این نوع گوشی‌ها در بازار وضعیت خوبی نداشتند و به همین دلیل شرکت‌ها ایده تلفن‌های شفاف را کنار گذاشتند.

اما به تازگی خبر‌هایی منتشر شده که شرکت‌های سامسونگ و ویوو دوباره در حال کار بر روی گوشی‌های شفاف هستند و باید دید که این بار این پروژه‌ها به تکامل خواهند رسید یا خیر. چون به همان اندازه که تلفن‌های شفاف منحصر به فرد هستند، موانع زیادی را نیز پیش رو دارند و باید در ساخت آن‌ها بازنگری کاملی انجام شود. حتی ممکن است تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور شوند هر جزء را دوباره طراحی کنند یا روش جدیدی برای مونتاژ آن‌ها ابداع کنند تا با هم تداخل نداشته باشند.
برچسب ها: گوشی هوشمند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها