به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۱۹۶۹۹

ساعت هوشمندی که هشدار گرمازدگی می‌دهد

ساعت هوشمندی که هشدار گرمازدگی می‌دهد
گروه علمی: گرمازدگی یکی از آن چیزهایی است که واقعا می‌تواند تاثرگذار باشد و در صورت عدم رفع سریع منجر به مرگ فرد شود. اما یک سیستم جدید مبتنی بر ساعت هوشمند طراحی شده است تا قبل از اینکه خیلی دیر شود به کاربر هشدارهای لازم را ارائه دهد. این سیستم آزمایشی توسط یک تیم از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به مدیریت جیمز بالسیوس توسعه داده شده است.
 
این شامل یک ساعت هوشمند تجاری دارای یک برنامه سفارشی است که از طریق بلوتوث به بازوبند نظارت بر ضربان قلب متصل می‌شود. با تجزیه و تحلیل مداوم داده‌های ضربان قلب، الگوریتمی که پیش‌تر توسعه داده شده در برنامه قادر است دمای فعلی بدن کاربر را تخمین بزند.

تا زمانی که این دما در منطقه امن باشد، ساعت یک علامت شبیه لایک را در پس زمینه سبز نشان می‌دهد. اگر دمای بدن کمی بیش از حد گرم شود، نمایشگر به علامت زردرنگ خطر در پس‌زمینه تغییر می‌کند و اگر درجه حرارت خیلی گرم باشد، به علامت قرمزرنگ توقف در پس‌زمینه تبدیل می‌شود و یک زنگ هشدار صوتی نیز در آن نقطه به کاربر هشدار می‌دهد.
 
یکی از ارتقاهای احتمالی ممکن است شامل تنظیم سیستم هشدار به گونه‌ای باشد که فیزیولوژی منحصر به فرد کاربران را در نظر بگیرد.در حالی که پروژه توسعه به پایان رسیده، بالسیوس اکنون به دنبال برنامه‌های کاربردی برای این سیستم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها