به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب : ۳۲۰۵۶۰

چلسی 1 – الهلال0؛ قهرمان آسیا، بازنده‌ای سربلند

گروه ورزشی: تیم فوتبال چلسی توانست به‌سختی و با تک گل لوکاکو از سد الهلال عبور کرده و راهی دیدار فینال جام جهانی باشگاه‌ها شود.
چلسی 1 – الهلال0؛ قهرمان آسیا، بازنده‌ای سربلند
 پس از صعود‌ پالمیراس برزیل به دیدار فینال، در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها، تیم فوتبال چلسی توانست با تک گل روملو لوکاکو از سد الهلال قهرمان آسیا گذشته و راهی دیدار پایانی شود. در این مسابقه آبی‌های شهر ریاض عملکرد بسیار خوبی در نیمه دوم داشتند و بارها دروازه قهرمان اروپا را تهدید کردند.
 
در همان ثانیه‌های ابتدایی بازی ایگالو مهاجم الهلال دروازه چلسی را تهدید کرد که توپ او از کنار دروازه لندنی‌ها به بیرون رفت. در دقیقه ۱۱ چلسی می توانست روی یک شوت راه دور به گل برسد. پاس آزپلیکوئتا به حکیم زیاش رسید و شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
فشار چلسی برای زدن گل نخست بیشتر شد و در دقیقه ۱۸ ارسال رو به جلو آزپلیکوئتا در دهانه دروازه به لوکاکو رسید ولی این بازیکن تنها سایه توپ را زد و این موقعیت بسیار خوب از دست رفت. بازیکن بلژیکی چلسی باز هم یک موقعیت خوب گلزنی داشت. در دقیقه ۲۶ لوکاکو روی یک پاس خوب صاحب موقعیت شد که شوت او را عبدالله المعیوف مهار کرد.
 

 
 
بالاخره چلسی در دقیقه ۳۲ ‌موفق به گلزنی شد. ارسال کای هاورتز به روی دروازه با اشتباه عجب یاسر الشهرانی همراه شد و این بازیکن توپ را در مقابل دروازه در اختیار لوکاکو قرار داد و این مهاجم به‌راحتی دروازه الهلال را باز کرد.
 
در دقایق پایانی نیمه نخست الهلال فرصت رسیدن به گل تساوی را داشت اما شوت الدوسری از بالای دروازه به بیرون رفت تا 45 دقیقه ابتدایی با تک گل لوکاکو به سود چلسی به پایان برسد.
 
در نیمه دوم کای هاورتز با یک حرکت دیدنی از سمت چپ می‌توانست دروازه الهلال را باز کند. او پس از عبور از سد هیونگ سو، در مصافی تک به تک با المعیوف قرار گرفت ولی ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 56 عبدالله المعیوف با واکنشی دیدنی، شوت پشت محوطه ‌حکیم زیاش را مهار کرد.
 

 
پس از این صحنه بود که الهلال سوار بر بازی شد و حتی در نیمه دوم 55 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. در دقیقه 62 الهلال بزرگترین فرصت ممکن برای رسیدن به گل تساوی را از دست داد. پاس در عمق و دیدنی متئوس پریرا به موسی مارگا رسید و آریزابالاگا در مصافی تک به تک، موقعیت فوق العاده مارگا را از او گرفت.
 
الهلال در دقیقه 68 یک فرصت استثنایی دیگر برای رسیدن به گل تساوی را به‌دست آورد. پاس ایگالو پشت محوطه جریمه به محمد کنو رسید که شوت بغل پا و دیدنی این بازیکن را کپا با واکنشی فوق العاده راهی کرنر کرد. دقایقی بعد این بار متئوس پریرا صاحب موقعیت شد که شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
آبی‌های شهر ریاض که در نیمه دوم فوق العاده ظاهر شده بودند، در دقیقه 73 تا مرز باز کردن دروازه چلسی پیش رفتند ولی ضربه سر جانگ هیون سو با فاصله بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت تا آه و حسرت برای قهرمان آسیا باقی بماند.
 

 
در ادامه نیز تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی نتیجه بود و چلسی با تک گل روملو لوکاکو از سد الهلال گذشت و به دیدار فینال راه یافت تا برای کسب عنوان قهرمانی، به مصاف پالمیراس برزیل برود. الهلال نیز با عملکرد بسیار خوبی که در نیمه دوم داشت، یک بازنده سربلند بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها