به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۲۰۷۷۱
بایدن، افغانستان را ابتدا اوکراین و سپس عراق خواند!

نومیدی دموکرات‌ها از انتخاب مجدد جو بایدن!

گروه بین‌الملل: گاف‌های رئیس‌جمهور آمریکا تمامی ندارد و این بار نیز در مصاحبه ای با شبکه «ان بی سی»، نام کشور افغانستان را با اوکراین و عراق اشتباه گرفت!
نومیدی دموکرات‌ها از انتخاب مجدد جو بایدن!
«جو بایدن» که به بیماری زوال عقل و آلزایمر رو به پیشرفت مبتلاست، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور و در تاکید بر درستی تصمیم واشنگتن در خروج از افغانستان، نام کشور یاد شده را ابتدا با اوکراین و سپس با عراق اشتباه کرد! بایدن گفت: ما کوچک‌ترین فرصتی برای متحد کردن اوکراین نداشتیم. یعنی ببخشید عراق. افغانستان! دستیابی به این امر غیرممکن بود. وی پیشتر نیر نام «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را اشتباه تلفظ کرد و همچنین سوریه را با لیبی و عراق را با ایران اشتباه گرفته بود. او بارها «کاملا هریس» معاون خود را رئیس جمهور خطاب کرده است! گاف‌های بایدن به حدی شده است که پیشتر نمایندگان کنگره آمریکا خواستار انجام تحقیقات برای اثبات صحت سلامت روان وی شده اند. علاوه بر این مسئله، محبوبیت رو به کاهش وی نیز، این رئیس جمهور ۷۹ ساله را به خطر استیضاح نزدیک کرده است.

بایدن پس از تقدیم افغانستان به تروریست‌ها حالا در فکر تسلیم اوکراین به روس‌هاست!
جو بایدن که سیاست‌هایش صدای هم پیمانانش را هم در آورده، پس از تقدیم کردن افغانستان به تروریست‌های طالبان و القاعده این بار صدد تقدیم اوکراین به روسیه است! بایدن در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفت: شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد. بایدن گفت: اگر آمریکا و روسیه در ارتباط با اوکراین وارد درگیری نظامی شوند، جنگ جهانی به راه می‌افتد!
رئیس ‌جمهوری آمریکا گفت: شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. این طور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد. مجری ان ‌بی ‌سی از بایدن پرسید در چه حالتی او ممکن است برای کمک به تخلیه آمریکایی‌ها به اوکراین نیرو بفرستد؟ بایدن در پاسخ گفت: چنین حالتی وجود ندارد. اگر آمریکایی‌ها و روسیه ‌‌ای‌ها شروع به شلیک به سمت هم کنند، جنگ جهانی اتفاق افتاده است. جو بایدن در بخش دیگری از مصاحبه با ان ‌بی ‌سی گفت: اگر [پوتین] آن قدر احمق باشد که وارد اوکراین شود آن ‌قدر باهوش هست که کاری انجام ندهد که بر شهروندان آمریکا اثر منفی داشته باشد. خبرنگار ان‌ بی ‌سی پرسید: این را هیچ‌وقت به او (پوتین) گفته ‌اید؟ بایدن در جواب گفت: بله.

نومیدی دموکرات‌ها از انتخاب مجدد بایدن!

فاکس‌نیوز نزدیک به جمهوری‌خواهان گزارش داد : در پی سقوط آزاد محبوبیت بایدن و افزایش نارضایتی‌های مردم از رشد تورم و ... دموکرات‌ها، کاندیداتوری هیلاری کلینتون به جای بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ را مطرح کردند!

رکورد 40 ساله تورم در آمریکریک شکسته شد
رویترز گزارش داد: قیمت های مصرف کننده در آمریکا در ماه ژانویه افزایش یافته و به بالاترین رقم افزایش تورم در 40 سال گذشته منجر شد. رویترز در گزارش افزایش نرخ تورم در آمریکا نوشت: شاخص قیمت مصرف کننده ماه گذشته 0.6 درصد افزایش داشت. وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که این افزایش در 12 ماه منتهی به ژانویه 7.5 درصد افزایش داشته که بالاترین رقم از فوریه 1982 تاکنون است. اقتصاد آمریکا با تورم بالا در دوران همه گیری مواجه است و قدرت خرید را در خانواده های آمریکایی کاهش داده و باعث افت محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شده است. این به رغم رشد اقتصادی آمریکا در سال 2021 و اشتغال زایی است. اقتصاد دانان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا ( فدرال رزرو) نرخ بهره را امسال تا 25 صدم درصد افزایش دهند. آنها تورم را به دلیل عوامل متعددی از کمک های مالی کووید-19 گرفته تا طرح های چند تریلیون دلاری فدرال و کمبود کالاها و نیروی انسانی به دلیل اختلال در زنجیره عرضه می دانند. افزایش تورم در آمریکا شامل همه چیز از گوشت گرفته تا خواروبار و قیمت مسکن، بنزین، هزینه نگهداری کودکان و دیگر هزینه ها می شود و ظاهرا نقش زیادی در محبوبیت پایین دولت بایدن در دوره یکساله ریاست جمهوری اش داشته است.

رسوایی مالی پسر رییس‌جمهور آمریکا
پسر رئیس جمهوری آمریکا با یکی از نخست وزیران سابق قزاقستان که اکنون به خیانت متهم شده، همکاری می‌کرد تا میانجی‌گر یک معامله پرسود در ارتباط با خط لوله نفتی باشد. ایمیل ‌هایی که به دست روزنامه دیلی ‌میل رسیده است نشان می‌دهند که هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با کریم ماسیموف، نخست وزیر سابق قزاقستان که اکنون با اتهامات خیانت مواجه است، همدست شده بود تا یک قرارداد 120 میلیون دلاری در رابطه با خط لوله نفتی ببندند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تلاش‌های مشابه با مخالفت شرکت‌های انرژی غربی مواجه شد. هنوز هیچ سند و مدرکی دال بر این که اتهامات ماسیموف به این توافق خط لوله نفتی هانتر مرتبط است، وجود ندارد. یکی از این قراردادهای انرژی پیشنهاد شده هانتر شامل شرکت ملی نفت فلات قاره چین، یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌های نفتی چین بود. این شرکت در سال 2020 و مجددا در سال 2021 به خاطر اتهام مشارکت در رفتارهای تهاجمی دولت پکن در دریای چین جنوبی تحریم شد. ایمیل‌ها از لپ‌ تاپ مفقود شده هانتر بایدن نشان می‌دهند که وی در سال‌های 2014 و 2015 به پکن و قزاقستان سفر کرده بود تا یک قرارداد نفتی پرسود میان این دو طرف ببندد. هانتر بایدن از طرف شرکت نفت اوکراینی بوریزما که در هیات مدیره آن حضور داشت، واسطه بسته شدن این قرارداد بود. همچنان جار و جنجال شدیدی در خصوص نقش هانتر بایدن در این شرکت اوکراینی وجود دارد. اما مشارکت شرکای تجاری چینی هانتر بایدن با شرکت اوکراینی بوریزما بعد جدید و نگران کننده ‌ای برای معاملات وی در شرق اروپا به وجود می‌آورد چرا که نشان می‌دهد وی برای قراردادی تلاش می‌کرد که می‌توانست به صورت غیرمستقیم منافع انرژی برای دولت چین و میلیون‌ها دلار پول برای خودش به همراه داشته باشد. شرکت ملی نفت فلات قاره چین سال‌ها تلاش کرد تا وارد بازار انرژی قزاقستان شود چرا که آن را از نظر استراتژیکی منبعی پر سود از نفت و گاز برای چین می‌داند. دولت‌های چین و قزاقستان همچنین سال‌هاست که برای ساخت یک خط لوله میان این دو کشئر مذاکره کرده‌اند.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها