به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۲۱۵۶۴

جلسات «صوری» مشاوره‌های طلاق!

جلسات «صوری» مشاوره‌های طلاق!
گروه جامعه: طابق با ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده، قوه قضاییه موظف است مراکز مشاوره خانواده را در کنار دادگاه‌های خانواده به منظور جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق و به منظور سعی در ایجاد صلح و سازش ایجاد کند؛ در واقع به جز مراکز وابسته به سازمان بهزیستی که در روند طلاق توافقی به زوجین مشاوره می‌دهند، این مراکز مشاوره خانواده وابسته به قوه قضاییه نیز در حال فعالیت و ارائه خدمات مشاوره روانشناختی به زوجین خواهان طلاق توافقی هستند.

به گزارش ایسنا، در این میان آنچه درباره کیفیت خدمات مشاوره ارائه شده از برخی مراکز عنوان می‌شود، حاکیست این جلسات نه تنها تبدیل به جلسات «صوری» شده‌اند و بعضا حتی بدون حضور زوجین و تنها با حضور وکلا برگزار می شوند، بلکه مشاوران تنها به بیان جملاتی کلیشه‌ای نظیر «در زندگی گذشت داشته باش» و «صبور باش» بسنده کرده لذا نتایج بازگشت به زندگی و صلح و سازش زوجین و انصراف از طلاق توافقی پس از شرکت در این جلسات بسیار کمتر از حد انتظار بوده و بعضا ندرتا صورت می‌گیرد. اما متولیان این مراکز نظر دیگری دارند.

مشاوره‌های طلاق در مواردی نتیجه عکس داده‌ است
دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:
تکلیف قوه قضاییه برای ایجاد مراکزی به منظور ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره امر خوبی است اما متخصصین به کار گرفته شده در این مراکز افراد خبره حوزه روانشناسی و مشاوره نیستند. این افراد از طریق آزمونی که توسط خود قوه قضاییه برگزار می شود گزینش می‌شوند و در مواردی حتی افرادی که رشته آنها به روانشناسی و مشاوره ربطی نداشته و تخصص این کار را هم نداشته‌اند، تنها با داشتن مدرک کارشناسی و لیسانس انتخاب شده‌اند که این خلاف قانون است.

طلاق توافقی؛ طلاقی که زن توانسته مرد را با بخشیدن حقوق خود راضی به طلاق کند
سمیرا مقدسی، وکیل پایه یک دادگستری:
تمام وکلا موافق مشاوره پیش از طلاق هستند اما این مشاوره‌ها عملا به مشاوره های صوری و حتی یک طرفه و تنها معطوف به زنان مبدل شده‌اند.
برچسب ها: مشاوره طلاق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها