به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۰:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۲۱۶۶۸
غرب خواستار اقدام «ملموس» روسیه در عقب‌نشینی نظامی روسیه شد

مقایسه قوا و نیروهای نظامی روسیه و اوکراین

مقایسه قوا و نیروهای نظامی روسیه و اوکراین
گروه بین‌الملل: در حالیکه هنوز مشخص نیست آیا پوتین تصمیم دارد دوباره به اوکراین حمله کند یا نه، مقایسه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با نیروی نظامی همتای اوکراینی‌ او را می‌توان در نمودار اینفوگرافیک (اطلاع‌نگاشت)، به وضوح دید.

پوتین ۸۵۰ هزار نیروی فعالش را به رخ می‌کشد حال آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، ۲۰۰ هزار نیرو پشت سر دارد. در نیروی هوایی، روسیه بیش از ۴ هزار فروند انواع هواپیما دارد؛ حال آنکه اوکراین کمتر از ۳۲۰ فروند دارد. در دریا، روسیه با برخورداری از ۶۰۵  ناو از رقیبش با ۳۸ ناو بسیار مجهزتر است. مخصوصا در یکی از نمودارها که با استفاده از اطلاعات گردآوری‌شده از وب‌سایت آمار نظامی گلوبال فایرپاور (Global Firepower) تهیه شد، به‌وضوح می‌توان آمار نیروی دریایی را دید. این نمودار نشان می‌دهد روسیه ۱۵ ناوشکن آماده عملیات دارد؛ حال آنکه اوکراین اصلا ناوشکن ندارد.

 رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که خواهان جنگ در اروپا نیست و ظاهرا بازگرداندن شماری از نظامیان را هم آغاز کرد؛ اما بوریس جانسون تصریح کرد که به تضمین‌های پوتین شک دارد. نخست‌وزیر بریتانیا بعد از نشست اضطراری کارگروه گزارش اداری هیئت دولت، در گفت‌وگو با خبرنگاران به شواهدی مبنی بر ساخت بیمارستان‌های صحرایی در بلاروس، در نزدیکی مرز اوکراین، و استقرار نظامیان در مناطق نزدیک‌تر به مرز اشاره کرد. جانسون گفت که ساخت بیمارستان‌های صحرایی -که برای درمان نظامیان زخمی در جنگ کاربرد دارد- فقط می‌تواند «به معنای تدارک برای حمله» باشد. او افزود: «به نظر ما آن‌ها مقدمات بسیاری تهیه کرده‌اند و آمادگی دارند هر آن دست به کار شوند.» هنوز مشخص نیست آیا پوتین تصمیم دارد دوباره به اوکراین حمله کند یا نه؛ اما از نمودار فوق به روشنی پیدا است اگر چنین کند، روسیه چنان ارتش عظیمی دارد که اثرات آن احتمالا ویران‌کننده خواهد بود.

غرب خواستار اقدام «ملموس» روسیه در عقب‌نشینی نظامی روسیه شد
از روز سه شنبه که روسیه از آغاز کاهش نیروهایش در مرز اوکراین خبر داد، آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تاکنون در جدیت مسکو برای عمل به چنین تصمیمی ابراز تردید کرده‌اند. مقامات اتحادیه اروپا و ناتو در روز چهارشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) نیز با ابراز همین تردید از روسیه خواستند تا برای رفع تنش در مرز با همسایه غربی‌اش، اقدام واقعی و مؤثری بکند. همزمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خروج بخشی از نیروهایش از شبه جزیره الحاقی کریمه را آغاز کرده است.

ناتو: روسیه نه در حال کاهش، که در حال افزایش نیروهایش است
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه به تقویت حضور نظامی مهم خود در مرزهای اوکراین ادامه می‌دهد و به رغم اعلان‌های مسکو «تا این زمان» هیچ نشانه‌ای از تنش‌زدایی دیده نشده است. استولتنبرگ گفت: «ما در این مرحله شاهد کاهش تنش‌ها در میدان نبوده‌ایم. برعکس، به نظر می‌رسد که روسیه به تقویت حضور نظامی خود ادامه می‌دهد.» وی که روز چهارشنبه در مراسم وزاری دفاع کشورهای عضو ناتو سخن می‌گفت، افزود: «روسیه همچنان ممکن است بدون اطلاع قبلی به اوکراین حمله کند. برای روسیه امکانات لازم برای این کار در محل وجود دارد.»

اتحادیه اروپا: روسیه برای کاهش تنش اوکراین «گام‌های ملموس» بردارد
شارل میشل، رئیس بلژیکی شورای اروپا روز چهارشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) از روسیه خواست «اقداماتی عینی و ملموس» اتخاذ کند که نشان‌دهنده تنش‌زدایی در مرز اوکراین باشد، تنشی که به گفته او «صلح و امنیت در اروپا را تهدید می‌کند.» شارل میشل که در محل پارلمان اروپا در استراسبورگ سخن می‌کفت، هشدار داد: «این شرط یک گفت‌وگوی سیاسی صادقانه است، ما نمی‌توانیم برای همیشه از یک طرف دیپلماسی کنیم در حالی که طرف دیگر در حال جمع‌آوری نیروی نظامی است.»

حمایت پارلمان روسیه از تجزیه شرق اوکراین!
 نمایندگان پارلمان روسیه به درخواستی رای دادند که از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد تا استقلال مناطق جدایی‌طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد. این دو منطقه که هم اکنون به طور خودمختار در دست جدایی‌طلبان روس اداره می‌شوند، هشت سال است که با ارتش اوکراین می‌جنگند. ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه گفت که درخواست از رئیس جمهور روسیه در مورد لزوم به رسمیت شناختن «جمهوری خلق دونتسک» و «جمهوری خلق لوگانسک» بی درنگ به وی ارسال خواهد شد. وی تصریح کرد که این متن در جلسه عمومی دوما به تصویب رسید تا این دو سرزمین به «دو دولت و دو کشور مستقل» تبدیل شوند! به رسمیت شناختن این سرزمین‌ها به عنوان دو کشور مستقل مهر پایانی است بر روند صلح در شرق اوکراین و توافقنامه های مینسک که با میانجیگری فرانسه و آلمان امضا شده بودند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش خبرنگاران، اطمینان داد که در حال حاضر «هیچ تصمیم رسمی» اتخاذ نشده است اما تاکید کرد که «درخواست نمایندگان منعکس کننده نظر مردم روسیه است». دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، در واکنش به این موضوع گفت: «در صورتی که روسیه این دو منطقه جدایی طلب را به رسمیت بشناسد، به معنی آن است که روسیه عملاً و با تمام عواقب ناشی از آن، از توافقات مینسک خارج شده استُ این چیزی است ما قبلاً نسبت به آن هشدار داده بودیم.» 
برچسب ها: روسیه و اوكراین

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۲۳:۱۹
یه گزارش از سهمیه استخدامی تهیه کنید. شهر ما (زنجان) از ۱۹ نفر ظرفیت معلمی ۱۶ نفر قراره با سهمیه جذب بشن و سه نفر داوطلب معمولی. این چه وضعیه!!! پس ملت برا چی میرن درس میخونن که آخرش کسی که باباش شیش ماه جبهه بوده استخدام بشه. مگه خودشو استخدام نکردین دیگه نسلشو استخدام نکنید لامصبا. (383225)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها