به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۲۲۰۱
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

ما قدرت آمریکایی‌ها را نفی نمی‌کنیم

گروه سياسي: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک پیام داخلی نیز داشت و تصور من این است که مردم با این حضور خود گفتند که الان نوبت دولتمردان است که حماسه اقتصادی را بیافرینند و قفل زندگی مردم را با کلید مخصوص باز کنند.
ما قدرت آمریکایی‌ها را نفی نمی‌کنیم

به گزارش  سپاه نیوز؛ "سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در برنامه زنده تلویزیونی نگاه دو، با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم ما از نظر سیاسی افرادی هوشمند هستند و شرایط سیاسی کشور خود و جهان را کاملا درک می‌کنند و هوشمندی مردم ما می‌توان گفت که از هوشمندی مردم آمریکا بیشتر است.
وی افزود: واقعیت این است که مردم ما مشکلات معیشتی دارند و بعضا شاهد بیکاری جوانان هستیم و همانطور که سخنگوی محترم دولت و اعضای هیأت دولت گفتند حال نوبت دولت است که وارد عرصه شده و مشکلات اقتصادی را حل کنند که امیدواریم این پیام داخلی را نیز دولتمردان و مسئولان کشور برای حل قسمتی از مشکلات دریافت کنند.
سردار صفوی گام اول در قدرت ملی کشورها را انسجام، وحدت و حمایت مردم از سیاست خارجی و رهبرانشان دانست و بر اهمیت ایدئولوژیک بودن نظام و اتحاد داخلی تأکید کرد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره مجدد به اظهارات مقامات آمریکایی در رابطه با روی میز بودن گزینه نظامی خاطرنشان کرد: کسانی که از گزینه نظامی سخن می‌گویند می‌دانند ایران کشوری قدرتمند است.
وی  وضعیت جمهوری اسلامی ایران را از نظر دفاعی مطلوب دانست و افزود: آمریکایی‌ها دارای ضعف‌هایی هستند که سیاسیون و نظامیانشان به آن آگاهند؛‌ آمریکایی‌ها امروز در دام و سیبل ایران هستند البته آئین ایرانی‌ها یک آئین صلح‌طلبی است اما آمریکایی‌ها به دنبال جنگند.

دستیارفرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امروز آنها می‌گویند ما به ایران اعتماد نداریم و برخلاف گفته آنها ما نیز می‌گوییم ملت ایران به آنها اعتماد ندارد. دولت باید سناریو‌ها و احتمالات را در نظر بگیرد که اگر مذاکرات متوقف شد یا به شکست انجامید، برنامه‌ریزی در این زمینه برای اداره کشور و همچنین مسائل دیگر داشته باشیم.
صفوی مجدداً به شرایط مطلوب دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: وزن ژئوپولیتیک ایران از خلیج فارس تا دریای مدیترانه کشیده شده است، در واقع قدرت ایران یک قدرت نرم و سیاسی و فرهنگی است.
سرلشکر صفوی گفت:‌ عراق، لبنان و سوریه هم‌اکنون تحت نفوذ ایران هستند. اینها (آمریکایی‌ها) نمی‌توانند با این قدرت نفوذ بجنگند چرا که این قدرت نفوذ یک قدرت نفوذ نرم و یک قدرت سیاسی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما لشکری را به آنجا اعزام نکرده‌ایم و رهبری سیاسی ما نیز مواضعش روشن بوده و از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و فلسطین حمایت می‌کند که نمونه آن، جنگ 22 روزه و 33 روزه بود. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: به نظر من، اینکه آمریکایی‌ها حاضر شدند پای میز مذاکره بیایند، قدرت و وزن ما را در مقابل آنها نشان می‌دهد. ما قدرت آمریکایی‌ها را نفی نمی‌کنیم اما بالاخره ما یک کشور در حد خودمان هستیم و رجزخوانی‌های آمریکا نیز به دلیل ضعف آنها است. وضعیت ما وضعیت خوبی است و ما می‌توانیم مشکلات کشور خودمان را حل کنیم البته اگر به آن بیشتر اضافه نکنیم. در این صورت ما هم ابزارهای خودمان را برای مقابله با آمریکایی‌ها خواهیم داشت.