به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۲۶۶۸

تحریم‌های آمریکا علیه 12 مقام روسیه

گروه بین​الملل: آمریکا علیه 12 مقام روس به خاطر "نقض حقوق بشر" تحریم اعمال کرد. از جمله این افراد، مقام‌هایی هستند که ادعا شده مانع از ارائه خدمات درمانی به وکیلی شده‌اند که پس از افشای فساد شدید در روسیه در زندان جان باخت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا که این اقدام را اعلام کرده، این تحریم‌ها را به رویارویی میان واشنگتن و مسکو درخصوص بحران اوکراین مربوط ندانسته است؛ مسأله‌ای که باعث شده تا آمریکا تعداد بسیار زیادی از مقام‌های ارشد روسیه را مورد تحریم قرار دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در پی تحریم‌های روز سه‌شنبه اگر دارایی‌های آمریکا در اختیار این افراد بوده مسدود شده و آمریکایی‌ها از داد و ستد با این 12 تن منع شده‌اند.

آمریکا از سال 2012 میلادی مقام‌های روسیه را به خاطر نقض حقوق بشر براساس قانونی که به اسم "سرگئی مگنیتسکی"، وکیل روسی نام گرفته، مورد تحریم قرار داده است. ادعا شده که مگنیتسکی تخلف مالیاتی را که مقام‌های روسی در آن دست داشتند فاش کرده بود. این فرد بعدا در زندان روسیه جان باخت.

وزارت امور خارجه آمریکا از آن تاریخ 18 مقام روسیه را در لیست تحریم‌های علنی قرار داده اما نام دیگر مقام‌های ارشد روسیه که مورد تحریم قرار گرفته‌اند به صورت علنی اعلام نشده است.

افرادی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند شامل پزشکان زندان، قاضی که نظارت دادگاه پس از مرگ مگنیتسکی را به عهده داشت و بانکداری است که ادعا شده مغز متفکر توطئه‌ای بوده که مگنیتسکی آن را افشا کرده است.
مرجع : ايسنا