به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۲۲۲۸۴

احتمال مجازات بیشتر برای اسکی‌باز ایران

احتمال مجازات بیشتر برای اسکی‌باز ایران
گروه ورزشی:یک سایت خارجی با اشاره به دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی نوشت که ممکن است این ورزشکار با مجازات بیشتری روبه‌رو شود.تست دوپینگ لیدیا هونکو در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مثبت و او به طور موقت از حضور در المپیک محروم شد. این ورزشکار دومین شرکت کننده اوکراینی در این بازی‌هاست که در تست ضد دوپینگ مردود شده است.
 
این ورزشکار دوشنبه هفته گذشته توسط آژانس بین‌المللی تست، آزمایش داد که جواب آن ۳ روز بعد توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام شد. ورزشکار متخلف هم از نتیجه مطلع و به طور موقت از فعالیت‌ها تعلیق شده است. هفته گذشته نیز تست دوپینگ اسکی‌باز اوکراین به دلیل استفاده از استروئید آنابولیک مثبت شده بود.

همچنین دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) رسما تایید کرد که حسین ساوه شمشکی اسکی‌باز ایرانی پس از مثبت شدن تست استروئید آنابولیک از بازی‌ها اخراج شده است. شمشکی که سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۰ ونکوور و ۲۰۱۴ سوچی را در کارنامه دارد، پرچمدار ایران در المپیک پکن بود‌. تست دوپینگ او ۳ روز بعد از مراسم افتتاحیه مثبت شد و این ورزشکار نتوانست در مسابقات شرکت کند.

به شمشکی دستور داده شد که دهکده المپیک را ترک کند. او همچنان ممکن است با مجازات انضباطی بیشتری از سوی فدراسیون جهانی اسکی برای این تخلف روبه‌رو شود. شمشکی پیش از این به تخلف خود اعتراف کرده و از مردم ایران خواسته است که او را به خاطر این سهل انگاری ببخشند.
برچسب ها: اسکی دوپینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها