به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۶۸۰۷۷

بیماری لوپوس چیست؟

گروه سلامت: لوپوس دیسکوئد یا لوپوس اریتماتوس سیستمیک است . این بیماری ، گروهی از انواع بیماری های خودایمنی است که در ان سیستم عامل دفاعی بدن ،که به سلول ها و بافت های پیوندی بدن مانند کلیه، قلب و مفاصل حمله می کند و به انها آسیب می رساند و علائم بیماری به شدت و شرایط بیماری بستگی دارد و متاسفانه این بیماری درمان قعطی ندارد و میتوانید با یک پزشک مشورت کنید.
بیماری لوپوس چیست؟
ویزیت در منزل

لوپوس پوستی یا دیسکوئد چیست؟
همانطور که گفتیم بیماری لوپوس یک نوع بیماری خود ایمنی است. که سیستم بدن به اشتباه به سلول‌ها و بافت‌های بدن حمله میکند و اسیب میرساند . حالا میخوایم در مورد نوع رایجتر ان یعنی لوپوس دیسکوئد یا اسم کامل ان { ال. ئی.کرونیکوس دیسکوئدس }که فقط محدوذ به پوست میشود .که اکثرا روی صورت ، گردن ،بینی که به صورت ضایعات پوست یا لکه ای سرخ رنگ که ناشی از خارش میشود که به صورت شکل پروانه ای است .
 
علائم و علت بیماری لوپوس؟
عامل بروز این بیماری تاکنون ناشناخته مانده است .ولیکن پژوهش گران حدس میزنند که عامل بروزاین بیماری احتمالا نوعی ویروس یا پرتوهای فرا بنفش است. این بیماری یکسری علائم دارد ولی در افراد و شدت بیماری متفاوت است ولی از رایجترین ان عبارتمند از :
تب و لرز
درد و خستگی
کم شدن اشتها و کم کردن وزن
تنگی نفس
از دست دادن حافظه و سردرگمی
درد قفسه ی سینه
توروم غدد با غدد لنفافی
خشکی و زخم شدن دهان
ریزش شدید مو

ایا بیماری لوپوس ارثی است؟
تا اینجا در مورد علائم و علت‌های بیماری باهم اشنا شدیم حالا در اینکه بیماری میتونه ار ثی باشه یا نه صحبت میکنیم.
اغلب مردم فکر میکنن که بیماری لوپوس یک بیماریه ارثی است ولی این طور نیست.
لوپوس یک بیماری خود ایمنی است و از شخصی به شخص دیگر انتقال نمی یابد یعنی بیماری مسری نیست.
هر تزریقی برای بهبود بیماری لوپوس دارید از تزریقات در منزل استفاده کنید.

لوپوس در زنان چگونه است ؟
بانوان در برابر مردان 10برابر ضعیف و اسیب پذیر تر هستن . بروز این بیماری در افراد اکثرا در بازه ی سنی 15تا45 ساله مبتلا به بیماری میشوند و حدودا 5سال طول میکشد
و بر حسب شرایط زنان تجربه‌ها نیز متفاوت است . و. این بیماری بیش تر در زنان در دهه ی سوم سنین زندگی بروز میکند و به ارگان‌ها و بافت‌ها نیز سرایت میکند
در زنان باردار اگر زن مبتلا به بیماری باشد ممکن است از طریق کروموزوم‌ها از والد به فرزند منتقل شود .و ممکنه در زنان باردار باعث سقط جنین و افزایش فشار خون در زنان شود .
زنان باردار با یک متخصص زنان درمیان بگذارند : ویزیت متخصص زنان در منزل
 


ایا بیماری لوپوس خطرناک است؟
یکی از نوع‌های وخیم بودن بیماری که اگر درمان نشود و جلوی روند پیشرفت بیماری را نگرفت باعث لوپوس اریتماتوس سیستمیک میشود یعنی بافت‌ها و ارگان‌هایی مانند قلب،کلیه،مفصل میشود .وباعث مشکلات کلیوی ،عوارض قلبی و عروقی میشود . و باعث درد در مفصل‌ها میشود و دیگر اجازهی حرکت را از شما میگیرد .
ایا لوپوس همان روماتیسم است؟
باید بگم که بله لوپوس و روماتیسم هر دو از نوع بیماری‌های خود ایمنی هستن که سلول‌ها و بافت‌های بدن را مورد حمله قرار میدهد. و لوپوس حتی به بیماریه هزار چهره نیز معروف است
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها