به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۲۳۴۱۵

حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی

حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی
گروه بین الملل: نخست وزیر انگلیس گفت: تصمیم محدود سازی دسترسی برخی بانک‌های روسی به سیستم بین المللی سوئیفت، اولین گام در جهت حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی است.
بوریس جانسون در توییتی نوشت: همراه با شرکای بین‌المللی‌مان، اقدامات قاطعی برای حذف روسیه از سیستم مالی جهانی انجام دادیم، از جمله اولین گام بزرگ برای جدا کردن بانک‌های روسیه از سوئیفت.وی افزود: ما به همکاری با یکدیگر ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بهای تجاوز به اوکراین را بپردازد.
اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود اعلام کرد که "اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا در حال تفکیک برخی بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت و مسدود کردن دارایی‌های آن‌ها هستند. "پیش از این، سخنگوی دولت آلمان گفت: آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و کمیسیون اروپا با تحریم‌های مالی جدید و شدید علیه روسیه از جمله قطع ارتباط برخی بانک‌های روسی از سیستم سوئیفت موافقت کرده‌اند.وی افزود: مقرر شد تمامی بانک‌های روسیه که از سوی جامعه جهانی تحریم شده‌اند، جدا شوند و در صورت لزوم سایر بانک‌های روسیه هم از سوئیفت جدا می‌شوند.وی خاطرنشان کرد: شرکای غربی تصمیم گرفتند توانایی بانک مرکزی روسیه برای حمایت از ارزش روبل را از طریق معاملات مالی بین‌المللی محدود کنند.
در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به کمیسیون اروپا و دیگر کشور‌های غربی در جداسازی برخی بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت و اعمال تحریم‌های مالی جدید پیوسته است.وی در توئیتی نوشت: در پی حمله به اوکراین، ما به رهبران اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا می‌پیوندیم تا اطمینان حاصل کنیم که بانک‌های بزرگ روسیه که تحت تحریم قرار دارند از سیستم سوئیفت جدا شده‌اند و محدودیت‌هایی برای بانک مرکزی روسیه وضع و دارایی‌های روس‌های مشمول تحریم‌ها مسدود می‌شود.اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن فهرست بانک‌های روسی است که از سوئیفت خارج می‌شوند.
سوئیفت: آماده اجرای تحریم‌ها هستیم
سیستم بانک بین المللی "سوئیفت" اعلام کرد که آماده اجرای تصمیم کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه است.
 سیستم نقل و انتقال بین‌المللی بین بانکی، "سوئیفت" اعلام کرد که پس از دریافت "دستورات قانونی" آماده اجرای تصمیم کشورهای غربی مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه است.
سوئیفت در بیانیه‌ای گفت: "ما در حال تعامل با مقامات اروپایی برای درک جزئیات نهادهایی هستیم که مشمول اقدامات جدید خواهند بود و در حال آماده شدن برای پیروی از دستورالعمل های قانونی هستیم."
سازمان ملل، زلسنکی را جواب کرد
سازمان ملل به درخواست رئیس جمهور اوکراین از دبیرکل این سازمان جهت اعلام عملیات نظامی روسیه در دونباس به‌عنوان "کشتار جمعی" پاسخ داد.
 استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد که یک اتفاق در هر مکانی از جهان کشتار جمعی است یا خیر.
وی افزود: باید این اقدام از طریق روند قانونی مشخص صورت گیرد. سازمان ملل نمی‌تواند جز از طریق اقدامات قانونی "کشتار جمعی" اعلام کند. دبیرکل سازمان ملل این اختیار را ندارد که در هر جایی از جهان کشتار جمعی را اعلام کند.
پیش از منابع اعلام کردند، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش خواهان محروم کردن روسیه از حق وتو در شورای امنیت و اعلام عملیات این کشور در اوکراین به‌عنوان "کشتار جمعی" شده بود.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها