به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۳۲۳۵۸۹

وزیر خارجه اوکراین: این جنگ مردم ما با پوتین است حتی با بمب‌های هسته‌ای نمی‌توانید ما را شکست دهید

وزیر خارجه اوکراین: این جنگ مردم ما با پوتین است  حتی با بمب‌های هسته‌ای نمی‌توانید ما را شکست دهید
گروه بین‌الملل: وزیر خارجه اوکراین ساعتی قبل در کنفرانس خبری گفت: کاملا واضح است که هدف روسیه نابودی اوکراین است، اما ما خسته نخواهیم شد، ما از یک وجب از خاک خود دست نخواهیم کشید. این جنگ مردم است. این جنگی است بین پوتین و مردم اوکراین. ما تا زمانی که نیاز باشد به مبارزه ادامه خواهیم داد.
دیمیترو کولبا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دیدار هیات‌های روس و اوکراینی گفت: در ابتدا روس‌ها حرفی از مذاکره نمی‌زدند، بعدتر برای مذاکره اولتیماتوم گذاشتند و حالا که مقاومت ما را دیدند، فقط به دنبال گفت‌وگو آن‌هم بدون هیچ پیش شرطی هستند، این یک پیروزی برای اوکراین است. وی افزود: اینکه روسیه نیروهای بازدارنده خود را به حالت آماده‌باش در آورده است، نمی‌تواند ما را متوقف کند. حتی با بمب‌های هسته‌ای نمی‌توانید ما را شکست دهید.

کاخ سفید: تهدید هسته‌ای پوتین ایجاد تصور دشمنی خیالی برای توجیه تهاجم اوست
از سوی دیگر و در پاسخ به اعلام آمادگی هسته‌ای از سوی روسیه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، به شبکه «ای بی سی» امریکا گفت: «این الگوی عملی است که در طول این تخاصم از سوی رئیس‌جمهور پوتین دیده‌ایم: ایجاد خطرهایی که موجودیت واقعی ندارند برای توجیه افزایش تهاجم -- و جامعه جهانی و مردم آمریکا باید از این زاویه به این قضیه نگاه کنند... ما در مقابل این الگوی عمل خواهیم ایستاد. ما قابلیت دفاع از خودمان را داریم اما باید به صراحت در مورد رفتار رئیس‌جمهور پوتین صحبت کنیم.» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل هم در باره دیدار هیئت اوکراینی با مقامهای روس برای بحث در باره آتش بس گفت: آمریکا همیشه از دیپلماسی حمایت کرده است.

ویدئویی تازه از انهدام ستونی از تجهیزات متجاوزان روسی در نزدیک شهر خارکیف اوکراین (کلیک کنید)

دیپلمات‌های روسیه و اوکرائین در مرز بلاروس دیدار می‌کنند
دفتر رئیس‌جمهور اوکرائین ولودیمیر زلنسکی، تایید کرد که هیاتی از سوی دول این کشور با مقامات روسیه دیدار می‌کند. این در حالی است که نیروهای روسیه به کی‌یف، پایتخت اوکرائین، نزدیک‌تر شده‌اند اما این شهر توانسته بیش از آن‌چه قبلا تخمین زده می‌شد دوام بیاورد. 
زلنسکی بعدازظهر یکشنبه در صفحه تلگرام خود گفت دو طرف در مکان نامشخصی در مرز بلاروس دیدار می‌کنند اما زمان مشخصی برای این دیدار تعیین نکرد. روسیه چند ساعت پیش اعلام کرده بود که هیاتی به بلاروس فرستاده که منتظر مذاکره با اوکرائینی‌ها هستند. مقامات اوکرائینی در آغاز گفتند چنین چیزی را نمی‌پذیرند و مذاکرات باید جایی به غیر از بلاروس صورت بگیرند. روسیه ده‌ها هزار نیروی خود را در خاک بلاروس مستقر کرده و از خاک همین کشور به اوکرائین هجوم آورده است. الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، از نزدیک‌ترین متحدین پوتین است و از حمله او به اوکرائين حمایت کرده است. با این حال، دفتر زلنسکی گفت لوکاشنکو «مسئولیت این را پذیرفته که در حین سفر هیات اوکرائینی، مذاکرات و بازگشت آن‌ها تمامی هواپیماها، هلیکوپترها و موشک‌‌های مستقر در خاک بلاروس روی زمین باقی خواهند ماند.»
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نسبت به این مذاکرات ابراز امیدواری کرد. او در گفتگو با شبکه «سی ان ان» گفت: «ما منتظر نتیجه این مذاکرات هستیم.» آمریکا از آغاز خواهان حل دیپلماتیک تخاصم بوده است.

فرمانده ارشد نیروهای ویژه چچنی اعزام‌شده به اوکراین کشته شد
به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل نیروهای اوکراینی یک گروه بزرگ از نیرو‌های ویژه چچنی را که ازسوی روسیه برای ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، فرستاده شده بودند، از بین برده‌اند. به نوشته این روزنامه، گروه مسلح چچنی که به اوکراین اعزام شده، به خشونت وحشیانه و نقض حقوق بشر مشهور است. کاروان نظامی آن‌ها شامل ۵۶ تانک بوده که در دومین روز اعزام خود به اوکراین، در نزدیکی شهر هوستومل در شمال غربی کی‌یف، هدف حمله موشکی نیروهای اوکراینی قرار گرفته‌اند. براساس این گزارش، تعداد کشته‌های این گروه اعلام نشده است، اما احتمالا به چند صد نفر می‌رسد. 
 
ماگومد توشایف (سمت چپ) در کنار رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن 
یکی از چچنی‌هایی که گفته می‌شود در این حمله کشته شده‌اند، ژنرال ماگومد توشایف، فرمانده چچنی، بود. او فرمانده تیپ ۱۴۱موتوری گارد ملی، نیروهایی ویژه رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری دست نشانده روسیه در چچن، بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۰۶:۰۶
حکومت ایران راجع به اوکرایین واقعیت را نمیگه چون این رژیم بسیار منفور روسیه ،بسیار محبوب حکومت ایران هست.واقعیت این هست که به راحتی‌ روسیه ،کریمه را دزدید از اوکرایی چون فقط با لاتی‌ تونست این کار را بکنه ،گونده لات هست ،بعد شرق اوکراین را روسیه وارد جدایی طلبی و جنگ کرد که ۱۵۰۰۰ اوکراینی‌ را کشت و حالا به قتل عام همه مردم اوکراینی‌ روی آورده تا این کشور را اشغال کنه. مردم اوکراین به هیچ وجه مایل به عضویت در ناتو نبودند اینطور که پوتین به دروغ میگه،ولی‌ بعد از جدایی کریمه اکثرا موافق بودند (383895)
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۰۶:۱۲
روسیه تا حالا ده‌ها کودک را کشته و مردم عادی را ،اوکراین کاملا بی‌ گناه هست،حتا گسترش ناتو مقصر اصلیش پوتین هست به دلیل جدا کردن کریمه که همین باعث شد مردم بخوان اوکراین عضو ناتو بشه .روسیه داره در مناطق مسکونی کشتار میکنه چون اوکراین مثل ایران اونقدر دشت و بیابون نداره و همه جنگ در مناطق مسکونی هست و روسیه هر روز جنایت جنگی میکنه و تمام ساختار‌های شهر اوکراین را نابود میکنه و لوله گاز ،و مرکز اتمی‌ را میزنه که آلودگی‌ محیط هم اوکراینی‌ها را بکشه (383896)
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۰۶:۱۶
یکی‌ دیگه از پروپاگاندا‌ها این هست که به آمریکا و ناتو به دلیل جنگ‌های خونین اونها در خاورمیانه اشاره بشه تا مردم از کشتار مردم اوکرایین حمایت کنند یا بی‌ تفاوت باشند،روسیه کمپین آنلاین روانی‌ راه انداخته ، دروغ‌های ابلهانه تلوزیون انگلیسی آر تی روسیه هم قسمتی‌ از پروپاگاندا هست. هیچوقت جنگ‌های خونین آمریکا و ناتو در خاورمیانه ،جنایت روسیه در اوکرایین را توجیه نمیکنه (383898)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها