به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۲۳۹۴۳

بازگشت رئال، بارسا و یووه با سوپرلیگ نسخه 2!

گروه ورزشی: در انگلیس خبر از شروع تحرکات رئال، بارسا و یوونتوس برای طرح سوپرلیگ شماره 2 می‌دهند.
بازگشت رئال، بارسا و یووه با سوپرلیگ نسخه 2!
سوپرلیگ در واقع هرگز نمرده است. این توافق توسط رهبران یوفا متوقف و سپس مسدود شد، اما توافق اولیه همیشه یک موضوع مشترک بین سه باشگاهی که عمدتاً در این پروژه مشارکت دارند؛ باقی مانده است. یوونتوس، بارسلونا، رئال مادرید. اکنون، تقریباً یک سال پس از آن شب طوفانی 19 آوریل 2021، بر می‌گردیم تا در مورد مسابقاتی صحبت کنیم که در ساختار، اهداف و قالب کلی بازنگری شده است.
 

 
مطمئناً این خبری آرامش‌بخش در عرصه بین‌المللی فوتبال نیست، زیرا جنگ قدرت بین این باشگاه‌ها و یوفا بار دیگر شروع خواهد شد. اولین شایعات که از ستون‌های روزنامه‌های انگلیسی منتشر شد، حکایت از رویکرد محتاطانه‌تر یووه، بارسلونا و رئال مادرید دارد، اما همچنان تلاش دارند تا به اهداف قبلی خود نزدیک‌تر شوند.
در حاشیه اجلاس بین المللی صنعت ورزش، آندره آ آنیلی، شماره یک یوونتوس نیز حضور خواهد داشت و سوپرلیگ 2 می‌تواند در لیست موضوعیِ دستورکار پنج‌شنبه آینده قرار گیرد و این موضوع را دوباره پیشنهاد کند. پس از آن‌که یووه به‌همراه دو غول اسپانیایی سوپرلیگ یک را مطرح کردند و در نهایت با یک گل به خودی بزرگ همراه شد اکنون باید دید که پروژه جدید چه تغییراتی نسبت به اولی خواهد داشت و با چه واکنشی در میان طرفداران فوتبال به خصوص انگلیس و نیز یوفا مواجه خواهد شد.
 

 
یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید قصد دارند تمایل خود برای تشویق به تولد یک سوپرلیگ فراگیر برای همه را تجدید کنند. تورنمنتی که دیگر قرار نیست محدود به قدرت‌های درجه یک و متمول اروپا باشد و شیوه‌ای دموکرات‌تر خواهد داشت. تورنمنتی که در آن باشگاه‌های متوسط و حتی ضعیف نیز شانس شرکت در آن را خواهند داشت.
هر سه باشگاه قطعا بار دیگر مورد مخالفت یوفا خواهند بود، ‌با یک جبهه گسترده‌تر و احتمالاً فشرده‌تر؛ آنها همچنین باشگاه‌هایی چون پی‌اس‌جی که حمایت دولت‌ها را با خود دارند؛ ضد خود خواهند دید.  
تلگراف، با توجه به اینکه بخشی از سند جدید آماده ارائه را گزارش می‌دهد؛ گزارش داده است که یوفا با مالکان و اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه‌ها وابسته به دولت در ارتباط تنگاتنگ است. افرادی که حامی مالی تورنمنت‌های تحت نظر یوفا هستند. یوونتوس، بارسا و رئال این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا بیشتر سود حاصل از بازی‌های اروپایی باید به چنین باشگاه‌هایی تعلق بگیرد و همین زمینه ساز ایده شکل گیری سوپرلیگ شماره 1 شد.
برچسب ها: سوپرلیگ اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها