به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۳۲۴۹۷۱
یحیی برادر و دوست خوب من است

منصوریان: می‌خواهید پرسپولیس را ببرید راهش این است

گروه ورزشی: منصوریان می‌گوید که تیم او موقعیت چندانی به پرسپولیس نداد و مثلث این تیم را از کار انداخت.
منصوریان: می‌خواهید پرسپولیس را ببرید راهش این است
علیرضا منصوریان سرمربی نفت آبادان در نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس حضور یافت و گفت: تبریک بسیار زیاد به هواداران آبادانی می‌گویم. این برد را ابتدا به هواداران آبادانی و آنهایی که پیش از بازی همراه با بچه‌های کوچکشان ما را همراهی کردند، مسیر 5 دقیقه ای را 33 دقیقه‌ای آمدیم، تبریک می‌گویم. به خانواده بازیکنان و بازیکنان و علی الخصوص این برد هدیه‌ای باشد برای طالب ریکانی که چند روز بسیار سخت را گذراند و متاسفانه بعضی قسمتهای فضای مجازی، خیلی آزرده خاطرش کردند. سه روز است کنار بچه‌های ما نمی‌آید و او را انفرادی تمرین می‌دهیم.
وی افزود: بچه‌ها امروز به طالب ریکانی قول دادند تا هم به هواداران، هم خانواده شان و هم طالب تبریک بگویند. خیلی خوشحالم صدای یزله و پایکوبی هواداران را می‌شنوم و فکر کنم بعد از مرحوم فونیکه سی سال 1392 دومین بار است که صنعت نفت بازی با پرسپولیس را می‌برد. این هم بهانه‌ای شد که یادی از فونیکه سی کنم.
او در مورد آنالیز پرسپولیس عنوان کرد: در مجموع پرسپولیس را خیلی خوب در طی هفته آنالیز کردیم. پرسپولیس باکیفیت در کنج 18 قدم بازی می‌کند، اگر بخواهید پرسپولیس را ببرید باید پا به پای این تیم بدوید، به هیچ وجه عقب نکشید چون عقب کشیدن بلای بازی رفت را سر ما می‌آورد که 75 دقیقه عقب نشستیم اما در آن 15 دقیقه می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. در مجموع با تمام احترام به حریف تهرانی نگاه می‌کنیم. آنها از تیمهایی هستند که هواداران میلیونی با خودشان جابجا می‌کنند، فقط در زمین با آنها رقیب هستیم. در خارج از زمین، دوست صمیمی من افشین جان، آقا یحیی و آقا کریم هستند.
سرمربی صنعت نفت راجع به موقعیت دو تیم توضیح داد: دو تیم تلاش کردند برنده باشند و بچه‌های ما خیلی خوب فوتبال بازی کردند. مهار همزمان وحید امیری و مهدی ترابی و از آن طرف کمال کامیابی‌نیا، کار سختی بود و وقتی این مثلث از کار افتاد ما مسلط بازی شدیم. می‌توانستیم با ضربه مطلق زاده به گل سوم برسیم و به گل دوم هم قبل از پایان نیمه. با تمام احترام، پرسپولیس هم موقعیت‌هایی را داشت. ما در بازی مستقیم هیچ شانسی به حریف ندادیم. از دقیقه 70 به بعد احساس کردم تیم ما برتری کامل بر پرسپولیس داشت و به بچه‌ها خسته نباشید و تبریک می‌گویم و امیدوارم این نتایج پشت سر هم ادامه داشته باشد. ما دوست نداریم به خاطر هواداران خوب آبادان، به آنها باخت بدهیم.



منصوریان در مورد این صحبت یحیی که گفته بود اگر نصف موقعیت ها را تبدیل به گل می‌کردیم، برنده بازی بودیم، گفت: آقا یحیی دوست و برادر من است و ما مربیان معمولا از عینک خودمان بازی را نگاه می‌کنیم. تحلیل اوست و موقعیت هم داشتند. ما در یک بازی پایاپای موقعیت ها را با زحمت به دست آوردیم. این تحلیل دوست و برادر من است و نگاهش به بازی اینطور بود. شاید اگر موقعیت نیمه اول را گل می‌زدند، جریان بازی عوض می‌شد. اما ما خیلی با برنامه بازی کردیم و نه پشت باکس و نه طرفین باکس را دادیم و در انتقال خوب بودیم و در بالا هم یک بازی پرفشار من تو من کردیم. شما هیچ وقت ندیدید مهدی ترابی و وحید امیری با سینه دفاع ما تک به تک شود. با نظم بازی را بردیم اما یحیی برادر و دوست خوب من است و با تمام احترام به او نگاه می‌کنم.
او درخصوص بازی با استقلال اظهار داشت: 20 هفته طول کشید تا سه هفته اول را جبران کنیم. الهی صد هزار مرتبه شکر. هفته بعد هم مثل همین هفته باتمام وجود بازی خواهیم کرد. ما بخش اعظم فوتبالمان را مدیون آن باشگاه هستیم اما در همان باشگاه یاد گرفتیم با تمام وجود، با تمام آبرو و شرف وارد زمین شویم. یاد ندارم کسی از نسل آقای جباری، عمو نصی، عبداللهی و آقا بهتاش به ما یاد داده باشند پا عقب بکشیم. این امانتی که در آبادان دست ماست و مسئولین و مردم به ما اعتماد کردند و فهمیدیم فوتبال در آبادان طور دیگری است، من در تبریز هم بودم تبریز هم خیلی به فوتبال متعصب نگاه می‌کنند اما اینجا هم متعصب نگاه می‌کنند و هم اندازه سرمربی فوتبال را می‌فهمند. دیروز یک پیرمردی آمد تمرین ما و گفت می‌خواهم یک نکته به تو بگویم و 23 نکته فنی گفت و من گفتم او را به جلسه فنی ببرید و من نمی‌آیم.
وی افزود: ما با تمام وجود برای این پیراهن می‌جنگیم و فرقی ندارد تیم سابق باشد که تمام وجودمان را در فوتبال آسیا و اروپا و ملی مدیون این باشگاه هستیم. من بازیکن ملی نبودم که رفتم استقلال و بازیکن معمولی بودم اما از بزرگترها یاد گرفتم که با تمام قوا بازی کنم و می‌رویم که از این پیراهن دفاع کنیم. این پیراهن مقدسی است چون در شهر فقط این رنگ زرد طلایی را می‌بینی. بازی سخت و نفس گیری در استادیوم آزادی خواهیم داشت اما تمام وقت را برای این بازی خواهیم گذاشت. برای ما لذت برد تمام شد و الان همه اکیپ می‌آیند منزل ما و بازی استقلال را آنالیز می‌کنیم و امیدوارم به اندازه تلاش ما، لطف خدا شامل حال ما شود.
سرمربی صنعت نفت درباره تعویض‌هایش و همچنین جو روانی در این تیم توضیح داد: ما شب قبل می‌دانستیم چه زمانی بازیکنان وارد زمین شوند و از احمد شریعت زاده چه زمانی استفاده کنیم. کاری که آقای مایلی کهن در مقدماتی 98 با مهدی مهدوی کیا کرد را ما امروز با احمد کردیم. گوشه راست را آوردیم دفاع راست تا فاخر تهامی یک تجدیدقوا کند و تلنگر بخورد و دیدید که نیمه دوم آمد و پاس طلایی داد. تمرینات ما همیشه فشرده است و برای تیم ب فشرده تر است. ما مثل خیلی تیم‌ها با 10 ستاره وارد زمین نمی‌شویم و یک تک ستاره مثل طالب ریکانی داریم و باقی با یک ریتم سخت تمرین می‌کنند. در جدول هم اتفاقات خوب رخ داد و نقطه عطف بازی ما بازی با استقلال خواهد بود. ما با تمام وجود وارد زمین می‌شویم.
منصوریان راجع به اهل شاخه گفت: من زیاد خوش شانس نیستم. یک چاله در زمین بود و محمد اهل شاخه افتاد در آن! اهل شاخه مینیسکش آسیب دیده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها