به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۲۶۰۴۶

پوتین نگران رسوخ دموکراسی است نه نفوذ ناتو

پوتین نگران رسوخ دموکراسی است نه نفوذ ناتو
گروه سیاسی: روزنامه اطلاعات در یادداشت سردبیر به قلم علیرضا خانی نوشت: آنچه روسیه به عنوان علت حمله به اوکراین اعلام کرده، نگرانی امنیتی از پیوستن اوکراین به پیمان ناتو است. اما برخی متفکران حوزه جامعه‌شناسی سیاسی، نگرانی عمیق پوتین از تعمیم یافتن الگوی دموکراسی اوکراین به روسیه را علت زیربنایی حمله روسیه می‌دانند. چیزی که برای امپراتور ولادیمیر که بیش از ۲۲ سال است در رأس قدرت روسیه قرار دارد و با تغییر در قانون اساسی زمینه را برای ابقای خود فراهم کرده است می تواند خطرناک باشد. او بشدت نگران نفوذ و رسوخ ساختارهای سیاسی دموکراتیک از فضای کشوری است که از نظر قومی و نژادی شبیه‌ترین کشور به روسیه است و تا قبل از فروپاشی، بخشی از اتحاد شوروی بوده است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۲:۴۱
او بشدت نگران نفوذ و رسوخ ساختارهای سیاسی دموکراتیک از فضای کشوری است که از نظر قومی و نژادی شبیه‌ترین کشور به روسیه است و تا قبل از فروپاشی، بخشی از اتحاد شوروی بوده است.
نکته: البته ورود دمکراسی در اکراین مقدمه نفوذ آن در خود روسیه است و لذا آقای پوتین نگران نفوذ دمکراسی در خود روسیه است. یعنی مردم روسیه در نهایت از امثال آقای پوتین بخواهند که برود پی کارش! نشان به ان نشان که آقای رونالد ریگان رییس جمهور و هنرپیشه دست چندم امریکا با همین ترفند تونست اتحاد جماهیر شوروی 75 ساله را کله پا کنه. (384753)
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۷:۵۲
پوتین از ترس دموکراسی در حال مرگ است. (384769)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها