به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۳۲۸۲۲۲

توافق هسته‌ای در حالت احتضار نیست

توافق هسته‌ای در حالت احتضار نیست
گروه سیاسی: مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره وضعیت فعلی توافق هسته‌ای و تلاش‌ها برای احیای آن پاسخ داد.
 جیک سالیوان در پاسخ به این سوال که با توجه به این که به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای «در حالت احتضار» است، آمریکا چه کاری برای ممانعت از دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد، گفت: من توصیف «در حالت احتضار» را قبول ندارم. من می‌گویم ما پیش‌رفت‌های قابل توجهی در حل‌وفصل تعداد چشمگیری از مسائلی داشته‌ایم که برای بازگشت ما به توافق بر مبنای پایبندی در ازای پایبندی ضرورت دارند. ما همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک هستیم که بر برنامه هسته‌ای ایران محدودیت اعمال کند.سالیوان ادامه داد: مسلما، اگر دیپلماسی با موفقیت روبه‌رو نشود، ما به صورت تنگاتنگ با شرکای بین‌المللی‌مان همکاری خواهیم کرد تا فشار بر ایران را افزایش دهیم.
مشاور امنیت ملی آمریکا درباره رویکرد دولت جو بایدن در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: تفاوت میان رویکرد دولت بایدن نسبت به ایران و رویکرد دولت قبلی این است که ما ظرفیت بسیج کردن حمایت متحدان مهم را داریم، به ویژه در اروپا که در دولت قبلی شکافی میان آن‌ها و آمریکا در زمینه مسئله ایران وجود داشت.


 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها