به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۲۸۸۰۲

حمله اسرائیل به ۱۲۰۰هدف در خاورمیانه

حمله اسرائیل به ۱۲۰۰هدف در خاورمیانه
گروه بین الملل: اسرائیل در پنج سال گذشته برای «دفع تهدیدهای دور و نزدیک»، علیه ۱۲۰۰ هدف عملیات هوایی انجام داده و بیش از ۵۵۰۰ مهمات جنگی برای بمباران اهداف خود استفاده کرده است.
 روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: با توجه به تغییرات سریع در منطقه و تهدیدهای جدیدی که از طرف دولت‌ها و گروه‌های غیر دولتی متوجه کشور شده است، نیروی هوایی اسرائیل مجبور به عملیات‌های گسترده برای دفع تهدیدها شده‌ است.
 نیروی هوایی اسرائیل در این دوره تحت فرماندهی ژنرال آمیکام نورکین، ۴۰۸ عملیات نظامی علیه ۱۲۰۰ هدف انجام داده و ۵۵۰۰ مهمات جنگی برای بمباران اهداف استفاده کرده است: تنها در سال گذشته ۵۸۶ مهمات جنگی برای هدف قرار دادن ۱۷۴ منبع تهدید استفاده شده است.در ادامه این گزارش آمده است:در سال ۲۰۲۱ همچنین ۲۳۹ موشک ضدهوایی از طرف گروه‌های مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله لبنان یا ارتش سوریه برای هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی اسرائیل پرتاب شد، اما نتوانستند مانع حملات هوایی اسرائیل شوند. اسرائیل سال‌هاست که برای دور نگه داشتن ایران از مرزهای خود و قاچاق تسلیحات ایرانی به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه تلاش می‌کند.
طی یک دهه گذشته ارتش اسرائیل کارزاری موسوم به «مابام» به راه انداخته و طی سه سال گذشته عملیات‌های نظامی علیه تهدیدهای مختلف از جمله کاروان‌های قاچاق تسلیحات ایران انجام داده است. جروزالم پست می‌نویسد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه اگرچه پیشرفت کرده و سرعت واکنش آن‌ها علیه جنگنده‌های اسرائیل بالا رفته است اما تاکنون نتوانسته که حملات هوایی اسرائیل را متوقف کند. اکنون سوریه تلاش می‌کند با دریافت سامانه‌های ضدهوایی ایران حملات هوایی را با شدت بیشتری رهگیری کند. این روزنامه می‌افزاید: «بخش مهمی از تهدیدها مربوط به گروه حماس در نوار غزه است و ۹۹ درصد تدابیر نظامی اسرائیل علیه این تهدیدها از طریق عملیات‌های هوایی انجام شده است».
این گزارش می‌گوید تهدیدهای پهپادی علیه اسرائیل طی سال‌های گذشته نیز افزایش یافته و به یکی از پنج تهدید اساسی نیروی هوایی اسرائیل تبدیل شده است. به غیر از حماس، تخمین زده می‌شود که گروه حزب‌الله لبنان نیز دو هزار پهپاد در اختیار داشته باشد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها